02492 Digital Learning Technology and Entrepreneurship

2019/2020

Kursusinformation
Digital Learning Technology and Entrepreneurship
Engelsk
5
Kandidat
Kurset udbydes som enkeltfag
E3A (tirs 8-12)
Campus Lyngby
Klasseundervisning / diskussioner / fremlæggelser / projekt
13-uger
E3A, F3A
Mundtlig eksamen og bedømmelse af rapport(er)
Alle hjælpemidler er tilladt
bestået/ikke bestået , intern bedømmelse
02402/02403 , eller tilsvarende kursus i indledende statistik
Minimum 10
Helle Rootzén , Lyngby Campus, Bygning 324 , hero@dtu.dk
01 Institut for Matematik og Computer Science
I studieplanlæggeren
Dette kursus giver den studerende en mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk
Overordnede kursusmål
I dette kursus lærer du om, hvordan man kan bruge teknologi til læring og om forskellige teorier for, hvordan vi lærer. Som en del af kurset vil du, sammen med din gruppe, designe - og måske bygge - en digital læringsteknologi.

Du vil også lære om, hvordan man kan udnytte alle de data, som skabes af digitale læringsteknologier og hvordan man ved at analysere data kan hjælpe elever/studerende til at lære mere, lærere med at blive bedre til at undervise, forskere med at gøre deres forskning mere evidensbaseret og udviklere med at producere mere effektive teknologier.

Dette kursus er til dig, hvis du vil:
* Forstå, hvordan vi lærer og hvordan vi kan forbedre læringen
* Forstå, hvordan man kan skabe evidens om læring
* Vide mere om, hvordan man bliver iværksætter
* Forbedre undervisning og læring ved hjælp af teknologi
* Gøre læring mere effektiv, dybere og sjovere
* Bygge den bedste digitale læringsteknologi
og måske være med til at revolutionere undervisning og læring
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Beskrive anvendelsen af ​​digitale læringsteknologier som en måde at understøtte undervisning og læring
  • Forklare teorier om, hvordan man udvikler effektive og engagerende digitale lærings- og undervisningsteknologier. For eksempel: de grundlæggende principper for læringsteorier, læring designteorier, læringanalyser, uddannelsesdataudvikling, interaktionsdesign, spildesign, brugeroplevelse og iværksættertænkning
  • Anvende teorier og metoder fra en række tværfaglige områder inden for digital læringsteknologi-design i udviklingen af ​​deres læringsteknologi.
  • Designe en digital læringsteknologi som et koncept og / eller en digital prototype
  • Udvikle et design ved hjælp af relevante kvalitative og kvantitative metoder og udføre en eller flere småskala co-designprocesser med brugere (for eksempel elever, instruktører eller ledelse), I forbindelse med udvikling af en læringsteknologi
  • Lav et design ved hjælp af relevante kvalitative og kvantitative forskningsmetoder og - om muligt - gennemføre en test af læringsteknologien med brugere (for eksempel elever, instruktører eller ledelse) for at skabe evidens for den udviklede teknologi
  • Kommunikere ideer og tekniske aspekter i en klar og præcis form
  • Pitche den digitale læringsteknologi som en simpel forretningsmodel
Kursusindhold
Emner, der dækkes, er:
* Digital læringsteknologi
* Læringsteori og læringsdesign
* Interaktionsdesign, designtænkning og prototyping
* Inspirerende foredrag fra eksperter og læringsteknologi (EdTech) startups
* Brugeroplevelse og brugerinddragelse
* Analytiske metoder og forskningsdesign
* Learning analytics
* Educational datamining
* Entreprenørskab
* Lav din egen digitale læringsteknologi - Projektarbejde, herunder: Feedback fra eksperter, foredrag af tidligere studerende, studenterpitches
Sidst opdateret
26. juni, 2019