Overordnede kursusmål
I dette kursus lærer du om, hvordan man kan bruge teknologi til
læring og om forskellige teorier for, hvordan vi lærer. Som en del
af kurset vil du, sammen med din gruppe, designe - og måske bygge -
en digital læringsteknologi.
Du vil også lære om, hvordan man kan udnytte alle de data, som
skabes af digitale læringsteknologier og hvordan man ved at
analysere data kan hjælpe elever/studerende til at lære mere,
lærere med at blive bedre til at undervise, forskere med at gøre
deres forskning mere evidensbaseret og udviklere med at producere
mere effektive teknologier.
Dette kursus er til dig, hvis du vil:
* Forstå, hvordan vi lærer og hvordan vi kan forbedre læringen
* Forstå, hvordan man kan skabe evidens om læring
* Vide mere om, hvordan man bliver iværksætter
* Forbedre undervisning og læring ved hjælp af teknologi
* Gøre læring mere effektiv, dybere og sjovere
* Bygge den bedste digitale læringsteknologi
og måske være med til at revolutionere undervisning og læring
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- Beskrive anvendelsen af digitale læringsteknologier som en
måde at understøtte undervisning og læring
- Forklare teorier om, hvordan man udvikler effektive og
engagerende digitale lærings- og undervisningsteknologier. For
eksempel: de grundlæggende principper for læringsteorier, læring
designteorier, læringanalyser, uddannelsesdataudvikling,
interaktionsdesign, spildesign, brugeroplevelse og
iværksættertænkning
- Anvende teorier og metoder fra en række tværfaglige områder
inden for digital læringsteknologi-design i udviklingen af deres
læringsteknologi.
- Designe en digital læringsteknologi som et koncept og / eller
en digital prototype
- Udvikle et design ved hjælp af relevante kvalitative og
kvantitative metoder og udføre en eller flere småskala
co-designprocesser med brugere (for eksempel elever, instruktører
eller ledelse), I forbindelse med udvikling af en
læringsteknologi
- Lav et design ved hjælp af relevante kvalitative og
kvantitative forskningsmetoder og - om muligt - gennemføre en test
af læringsteknologien med brugere (for eksempel elever,
instruktører eller ledelse) for at skabe evidens for den udviklede
teknologi
- Kommunikere ideer og tekniske aspekter i en klar og præcis
form
- Pitche den digitale læringsteknologi som en simpel
forretningsmodel
Kursusindhold
Emner, der dækkes, er:
* Digital læringsteknologi
* Læringsteori og læringsdesign
* Interaktionsdesign, designtænkning og prototyping
* Inspirerende foredrag fra eksperter og læringsteknologi (EdTech)
startups
* Brugeroplevelse og brugerinddragelse
* Analytiske metoder og forskningsdesign
* Learning analytics
* Educational datamining
* Entreprenørskab
* Lav din egen digitale læringsteknologi - Projektarbejde,
herunder: Feedback fra eksperter, foredrag af tidligere studerende,
studenterpitches
Sidst opdateret
26. juni, 2019