62I08 Videns- og innovationsledelse

2023/2024

Kursusinformation
Knowledge and innovation management
Dansk
5
Deltidsdiplom
2x2 undervisningsdage fra kl. 9:00 - 16:00. Løbende opstart. Endvidere vejledning både individuelt og for grupper.
København
Forelæsning, gruppeøvelser og -diskussioner, egne cases, eksperimenter og kobling til egen ledelsespraksis.
[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]
Aftales med underviser, Eksamen planlægges af sekretariatet på DTU Learn for Life.
Mundtlig eksamen og bedømmelse af opgave(r)
Mundtlig prøve kombineret med skriftligt caseoplæg. Eksamen kan gennemføres individuelt eller i en gruppe på 2 studerende. Opgavens omfang: 1 studerende: op til 3 normalsider og 2 studerende: op til 5 normalsider.
7-trins skala , ekstern censur
Optagelse på diplomuddannelserne forudsætter: - At ansøger har gennemført en relevant adgangsgivende uddannelse min. på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse. - At ansøger har mindst to års erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Bjarke Nielsen , Ballerup Campus, Bygning Ballerup , bjnie@dtu.dk
62 Institut for Ingeniørteknologi og -didaktik
https://www.lederne.dk/kompetencec...else#/none/none
På instituttet
Ca. 4 uger før tilmeldingsstart
https:/​/​www.lederne.dk/​kompetencecenter/​kurser/​valgfag-viden-og-innovationsledelse#/​none/​none
Overordnede kursusmål
Det er formålet, at den studerende tilegner sig viden, færdigheder og kompetencer til at lede og samarbejde med relevante interne og eksterne interessenter med henblik på skabelse af innovation og/eller viden/videndeling i egen organisation.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Har viden om og forståelse af teorier og metoder om videnudvikling og innovative processer set ud fra et ledelsesmæssigt perspektiv.
  • Kan analysere og vurdere relevante videndannelses- og/eller innovative processer og kan begrunde valg af løsningsmodeller i forhold til egen konkret praksis
  • Have færdigheder til kunne udvælge og anvende teorier om viden, videnudvikling, innovation og innovative processer
  • Lede konkrete vidensskabende og /eller innovative processer i en organisatorisk kontekst.
  • Kunne identificere eget og organisatorisk kompetenceudviklingsbehov i forhold til aktivering af innovative ressourcer og viden/vidensdeling i organisationen.
  • -
  • -
  • -
Kursusindhold
Kursusindholdet kan variere afhængig af udbudsformen. Kontakt den kursusansvarlige for mere information.
Litteraturhenvisninger
https:/​/​www.polyteknisk.dk/​home/​akademi/​cv/​diplom_lederkompetence
Bemærkninger
DTU Engineering Technology Efteruddannelse
Valgfrit modul på Diplomuddannelsen i Ledelse
Strategi- og ledelsesudvikling
Sidst opdateret
13. juli, 2023