38303 Modul 3: Start-up Acceleration

2023/2024

Dette kursus kræver en aktiv deltagelse i et acceleratorprogram ud over kursusarbejdet.
Kursusinformation
Module 3: Start-up Acceleration
Engelsk
10
Kandidat
E1 (man 8-12, tors 13-17)
Campus Lyngby
gruppearbejde, selvstudie, ad-hoc undervisning
13-uger
Aftales med underviser
Mundtlig eksamen og bedømmelse af rapport(er)
Alle hjælpemidler er tilladt
bestået/ikke bestået , intern bedømmelse
38201.38203.38204
Minimum 5
Carina Lomberg , Lyngby Campus, Bygning 371, Tlf. (+45) 4525 4552 , calom@dtu.dk
Thor Rigtrup Larsen (Primær kontaktperson) , Lyngby Campus, Bygning 372 , thrla@dtu.dk
Robin van Oorschot , Lyngby Campus, Bygning 371, Tlf. (+45) 4525 4416 , roor@dtu.dk
42 Institut for Teknologi, Ledelse og Økonomi
38 DTU Entrepreneurship
I studieplanlæggeren
Kontakt underviseren for information om hvorvidt dette kursus giver den studerende mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk
Overordnede kursusmål
Denne kursus er et avanceret kursus i Entrepreneurial Management. Formålet med dette kursus er at udforske nye venture skabelse af en aktiv start-up. Kurset vil tilbyde en grundig teoretisk og praktisk forståelse af nyskabelse kombineret med praktisk erfaring med praktiske teknikker og metoder til at analysere og evaluere forretningsmuligheder, udarbejde vækstorienterede strategier og udvikle kreative tilgange til kommercialisering.

En studerende, der har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Forstå udfordringerne i forbindelse med skabelsen af nye virksomheder på en omfattende, integrerende måde
  • identificer de tidlige faser af iværksætterprocessen ved at arbejde på et forslag til et forretningsprojekt
  • udvikle og afprøve prætotyper/​prototyper og et. minimal viable product (MVP)
  • beregne størrelsen og potentialet af forskellige markeder for at vælge et beachhead marked
  • vælg en go-to-market-strategi under hensyntagen til konkurrencedynamikken og makrofaktorerne
  • projekt underskud for forretningsidéen i 24 måneder efter lanceringsdato
  • analysere, evaluere og ændre mulighederne for nye ventureprojekter
  • udvikle en entrepreneurial mindset
Kursusindhold
Supervised group work on the students' start-ups with a special focus on building the product/service.
Bemærkninger
Studerende skal have taget kurserne 38201, 38203, 38204.
Sidst opdateret
04. maj, 2023