R for Bio Data Science | |
Engelsk | |
5 | |
Kandidat Kurset udbydes som enkeltfag |
E3A (tirs 8-12)
| |
Campus Lyngby | |
Semi-flipped classroom. Eleverne forbereder tildelte skriftlige og videobaserede materialer før undervisningen. Undervisningen indledes med en kort opsummering af nøglepunkter fra sidste uges øvelser efterfulgt af en kort introduktion til nøglepunkter i dagens emne. Resten af klassen er Cloud-baserede øvelser. Studerende skal medbringe egen bærbar computer med fungerende trådløst internet og gyldig DTU-konto. | |
13-uger | |
E3A | |
Skriftlig eksamen og bedømmelse af rapport(er)
Eksamen består af 3 deleksaminer: 1) Et gruppeprojekt, hvor alle medlemmer er ansvarlige for alle dele af projektet. Aktiv deltagelse i gruppearbejdet og rettidig aflevering af projektet, samt tilhørende kodebase er begge ufravigelige forudsætninger for at kunne gå til eksamen. 2) En mundtlig gruppepræsentation af projektet. 3) 2 timers individuel MCQ eksamen, hvor der eksamineres i generelle kursuslæringsmål. Her er alle hjælpemidler tilladt, men uden åbent internet. Den endelige karakter er baseret på en helhedsvurdering af alle tre deleksaminer. Reeksamen vil bestå af selvstændig udarbejdelse af et nyt projekt efter samme retningslinier, efterfulgt af en mundtlig præsentation, hvor der også eksamineres i de generelle læringsmål. Der ydes i den forbindelse ikke vejledning. Forudsætningskrav for at gå til eksamen gælder ikke for reeksamen. | |
Skriftlig eksamen: 2 timer | |
Alle hjælpemidler er tilladt :
All hjælpemidler tilladt, men intet åbent internet | |
7-trins skala , intern bedømmelse | |
22100 | |
01005.(02402/(27024.23214)).(22101/02631/02632/02633).(27002/27008).22111 , Det forudsættes, at den studerende har eksisterende viden om matematik, statistik, basal programmering (sprog irrelevant), life science og bioinformatik svarende til niveauet for bachelorkurser på DTU (se relevante kursusnumre ovenfor). |
Leon Eyrich Jessen , Lyngby Campus, Bygning 204 ,
ljess@dtu.dk | |
22 Institut for Sundhedsteknologi | |
I
studieplanlæggeren |