62T90 Afgangsprojekt ITD

2021/2022

DTU Engineering Technology efteruddannelse
Afgangsprojekt, IT-Diplomuddannelsen
Kursusinformation
Final Thesis
Dansk
15
Deltidsdiplom
Kurset udbydes som enkeltfag
Campus Ballerup
2 undervisningsgange hverdage kl. 17.00-20.30 herefter individuel vejledning. Opstart ultimo august og ultimo januar.
[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]
Aftales med underviser, Eksamen planlægges af sekretariatet på DTU Learn for Life.
Mundtlig eksamen og bedømmelse af rapport(er)
7-trins skala , ekstern censur
Uddannelsens øvrige moduler skal være bestået. Generelle krav til optagelse på IT-Diplomuddannelsen. Optagelse forudsætter: - At ansøger har gennemført en relevant adgangsgivende uddannelse min. på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse. - At ansøger har mindst to års erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Lynn Eriksen , Ballerup Campus, Bygning Ballerup , lyka@dtu.dk
Roger Charles Munck-Fairwood , Ballerup Campus, Bygning Ballerup , romu@dtu.dk
62 Institut for Ingeniørteknologi og -didaktik
https://www.dtu.dk/uddannelse/efteruddannelse
På instituttet
ca. 3 uger inden opstart
Overordnede kursusmål
Gennem arbejdet på afgangsprojektet specialiserer den studerende sig inden for et mere eller mindre snævert fagområde med IT som det centrale omdrejningspunkt. Ønskes retningsbetegnelse afgrænses fagområdet i henhold til krav herfor.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Have viden og forståelse af korrekt fagterminologi (Viden og forståelse)
  • Redegøre for formål og anvendelse af modeller og begreber gennemgået i de valgte dele af uddannelsen (Viden og forståelse)
  • Reflektere over uddannelsens teorier og modeller i relation til praksis (Viden og forståelse)
  • Vurdere tidskritiske og sikkerhedsmæssige problemer i projektets system (Viden og forståelse)
  • Vurdere systemets kommunikationsbehov og analysere det nødvendige valg af teknisk løsning (Viden og forståelse)
  • Have kendskab til de væsentligste videnskabsteoretiske metoder (Viden og forståelse)
  • Selvstændigt diskutere og perspektivere systemet beskrevet i rapporten og inddrage konklusioner i forhold til hele uddannelsens fagområder (Viden og forståelse)
  • -
Kursusindhold
Læringsmål: (fortsat)
Færdigheder:
• Skal gennem de nødvendige diagrammer kunne dokumentere et systems opbygning
• Skal kunne vælge teorier og modeller, der understøtter moderne systemudvikling
• Skal kunne skabe et værdiskabende system
• Skal kunne diskutere og vurdere alternative systemopbygninger
• Skal kunne teste et system og udfærdige en testrapport
• Skal kunne udarbejde en professionel rapport ud fra den valgte problemstilling

Kompetencer:
• Skal kunne analysere, designe og implementere større systemer
• Skal kunne implementere et system efter eget valg
• Skal kunne dokumentere et systems opbygning gennem en professionel rapport
• Skal i en given virksomhed kunne i indgå i en større systemudvikling

Indhold:
Projektmetodeundervisningen omhandler følgende temaer:
• Introduktion til projektmetode og afgangsprojekt
• Indledende beskrivelse af problemstilling, projektets faser
• Formål, afgrænsning, problemformulering, valg af teorier og modeller
Litteraturhenvisninger
https:/​/​www.polyteknisk.dk/​home/​akademi/​cv
Sidst opdateret
17. maj, 2021