Overordnede kursusmål
bygningsdesign kræver, at vi ikke kun kan designe løsninger, men
også identificere, hvad problemet er, og teste, om vores løsning
løser det. Dette kursus giver en læringsoplevelse, hvor deltagerne
identificerer en bestemt brugssag / scenarie i det byggede miljø,
som du vil tage fat på. Eksterne virksomheder vil bidrage med
kandidatudfordringer, som du kan overveje, men du er velkommen til
at identificere deres egne udfordringer. Kurset bygger på din
forudgående kendskab til domænet om det problem, du løser, og
identificerer eventuel yderligere påkrævet læring. De designer
derefter en test for at tilfredsstille den foreslåede prototype.
Prototypens form skal være passende til den identificerede
udfordring, men kan for eksempel være et digitalt værktøj til
design eller analyse eller en fysisk prototype af en
bygningskomponent for eksempel eller en hybrid eller grænseflade
til / af disse. Du vil arbejde i grupper for opgaverne.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- Analyser et problem og identificer de løsningsmål (og ny
læring), der kræves for at løse det.
- Identificer den læring, der kræves for at gennemføre projektet,
og ressourcerne og eller en plan til støtte for dette.
- Udvikle en test for løsningsmålene.
- Design en prototype i agile sprints styret af testene.
- Reflektere over effektiviteten af den foreslåede løsning og
prototypeprocessen.
- -
- -
- -
Kursusindhold
Arkitekturteknik kræver, at vi ikke kun designer løsninger på
udfordringer i det byggede miljø, men også at vi kan identificere
de eksisterende problemer og designe en test for at se, om vores
løsninger løser dem.
Dette kursus giver en ramme til støtte for eleverne til (1) at
identificere eksisterende bygningsmiljøtekniske udfordringer, (2)
syntetisere løsninger til at tackle disse baseret på (3) udvikling
af tests for at vurdere hensigtsmæssigheden af den foreslåede
løsning til den identificerede udfordring.
Kurset søger at motivere deltagerne ved at introducere Agile
Prototyping-tilgange og støtte dem til at arbejde i grupper for at
identificere problemet, testen og løsningen. For yderligere at
understøtte motivation og relevans bidrager eksterne virksomheder
til identifikation af potentielle udfordringer, men studerende er
velkomne til at identificere deres egne og give ekstern sammenhæng
og feedback om deres arbejde, hvor det er muligt.
Kurset bygger på studerendes forudgående domæne kendskab til det
problem, der skal behandles, og opfordrer dem derefter til at
identificere enhver yderligere krævet læring. Studerende designer
derefter en test for at tilfredsstille den foreslåede prototype.
Prototypens form skal være passende til den identificerede
udfordring, men kan f.eks. Være et digitalt værktøj til design
eller analyse eller en fysisk prototype af en bygningskomponent
eller en hybrid eller interface af disse.
Bemærkninger
Kurset introducerer designvidenskabelig forskningsmetode, Agile
Design, prototyping, digitale udviklingsmetoder og testdrevet
udvikling. Fokus vil være på den samarbejdsvillige og smidige
udvikling af en innovativ prototype til identifikation af et
specifikt emne. Spørgsmålet kan være et fra en ekstern virksomhed
eller fra en fælles interesse for de studerende i gruppen. Det
forventes, at problemerne vil blive udforsket fra ideelt set fra en
holistisk (digitalisering, bæredygtighed osv.) Vinkel. Dit
perspektiv skal også overvejes i din definerede test.
Prototypeformen kunne være digital, fysisk eller hybrid, det er en
vigtig del af kurset for de studerende at identificere dette
tidligt i løbet. Kurset afsluttes med en rapport, der dokumenterer
processen fulgt af de studerende.
Sidst opdateret
11. juni, 2021