11337 Agile Prototyping

2021/2022

Kursusinformation
Agile Prototyping
Engelsk
5
Kandidat
Kurset udbydes som enkeltfag
E3A (tirs 8-12)
Campus Lyngby
Forelæsninger, individuelle opgaver og gruppeopgaver.
13-uger
Bedømmelse af opgave(r)/rapport(er)
Prøver i pensum. Alle opgaver skal være løst. Udvalgte opgaver indgår i bedømmelsen.
Alle hjælpemidler er tilladt
bestået/ikke bestået , intern bedømmelse
11034
Tim Pat McGinley , Lyngby Campus, Bygning 118, Tlf. (+45) 4525 1781 , timmc@dtu.dk
11 Institut for Byggeri og Anlæg
I studieplanlæggeren
Dette kursus giver den studerende en mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk
Overordnede kursusmål
bygningsdesign kræver, at vi ikke kun kan designe løsninger, men også identificere, hvad problemet er, og teste, om vores løsning løser det. Dette kursus giver en læringsoplevelse, hvor deltagerne identificerer en bestemt brugssag / scenarie i det byggede miljø, som du vil tage fat på. Eksterne virksomheder vil bidrage med kandidatudfordringer, som du kan overveje, men du er velkommen til at identificere deres egne udfordringer. Kurset bygger på din forudgående kendskab til domænet om det problem, du løser, og identificerer eventuel yderligere påkrævet læring. De designer derefter en test for at tilfredsstille den foreslåede prototype. Prototypens form skal være passende til den identificerede udfordring, men kan for eksempel være et digitalt værktøj til design eller analyse eller en fysisk prototype af en bygningskomponent for eksempel eller en hybrid eller grænseflade til / af disse. Du vil arbejde i grupper for opgaverne.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Analyser et problem og identificer de løsningsmål (og ny læring), der kræves for at løse det.
  • Identificer den læring, der kræves for at gennemføre projektet, og ressourcerne og eller en plan til støtte for dette.
  • Udvikle en test for løsningsmålene.
  • Design en prototype i agile sprints styret af testene.
  • Reflektere over effektiviteten af den foreslåede løsning og prototypeprocessen.
  • -
  • -
  • -
Kursusindhold
Arkitekturteknik kræver, at vi ikke kun designer løsninger på udfordringer i det byggede miljø, men også at vi kan identificere de eksisterende problemer og designe en test for at se, om vores løsninger løser dem.

Dette kursus giver en ramme til støtte for eleverne til (1) at identificere eksisterende bygningsmiljøtekniske udfordringer, (2) syntetisere løsninger til at tackle disse baseret på (3) udvikling af tests for at vurdere hensigtsmæssigheden af ​​den foreslåede løsning til den identificerede udfordring.

Kurset søger at motivere deltagerne ved at introducere Agile Prototyping-tilgange og støtte dem til at arbejde i grupper for at identificere problemet, testen og løsningen. For yderligere at understøtte motivation og relevans bidrager eksterne virksomheder til identifikation af potentielle udfordringer, men studerende er velkomne til at identificere deres egne og give ekstern sammenhæng og feedback om deres arbejde, hvor det er muligt.

Kurset bygger på studerendes forudgående domæne kendskab til det problem, der skal behandles, og opfordrer dem derefter til at identificere enhver yderligere krævet læring. Studerende designer derefter en test for at tilfredsstille den foreslåede prototype. Prototypens form skal være passende til den identificerede udfordring, men kan f.eks. Være et digitalt værktøj til design eller analyse eller en fysisk prototype af en bygningskomponent eller en hybrid eller interface af disse.
Bemærkninger
Kurset introducerer designvidenskabelig forskningsmetode, Agile Design, prototyping, digitale udviklingsmetoder og testdrevet udvikling. Fokus vil være på den samarbejdsvillige og smidige udvikling af en innovativ prototype til identifikation af et specifikt emne. Spørgsmålet kan være et fra en ekstern virksomhed eller fra en fælles interesse for de studerende i gruppen. Det forventes, at problemerne vil blive udforsket fra ideelt set fra en holistisk (digitalisering, bæredygtighed osv.) Vinkel. Dit perspektiv skal også overvejes i din definerede test. Prototypeformen kunne være digital, fysisk eller hybrid, det er en vigtig del af kurset for de studerende at identificere dette tidligt i løbet. Kurset afsluttes med en rapport, der dokumenterer processen fulgt af de studerende.
Sidst opdateret
11. juni, 2021