62I08 Videns- og innovationsledelse

2020/2021

DTU Diplom
Valgmodul, Diplomuddannelse i Ledelse
Kursusinformation
Knowledge and innovation management
Dansk
5
Deltidsdiplom
2x2 undervisningsdage fra kl. 9:00 - 16:00. Løbende opstart. Endvidere vejledning både individuelt og for grupper.
København
Forelæsning, gruppeøvelser og -diskussioner, egne cases, eksperimenter og kobling til egen ledelsespraksis.
[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]
Aftales med underviser, Eksamen planlægges af sekretariatet på DTU Learn for Life.
Mundtlig eksamen og bedømmelse af opgave(r)
7-trins skala , ekstern censur
Optagelse på diplomuddannelserne forudsætter: - At ansøger har gennemført en relevant adgangsgivende uddannelse min. på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse. - At ansøger har mindst to års erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Isa Keller-Andreasen , Ballerup Campus, Bygning Ballerup , iske@dtu.dk
62 Institut for Ingeniørteknologi og -didaktik
https://www.dtu.dk/uddannelse/efteruddannelse
På instituttet
Ca. 4 uger før tilmeldingsstart
Kontakt sekretariatet
Overordnede kursusmål
Det er formålet, at den studerende tilegner sig viden, færdigheder og kompetencer til at kunne genkende, fremkalde og støtte innovation og vidensdannende processer i egen organisation med ledelse, der balancerer styring, systematik, relationer og kreativitet.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Have viden om og forståelse af teorier, begreber og metoder om viden, vidensdannelse, innovation og innovative processer i et ledelsesmæssigt perspektiv.
  • Have viden og forståelse af videns- og innovationsbegrebers kompleksitet, herunder kunne reflektere over kategorier, barrierer og drivkræfter.
  • Have færdigheder til at kunne analysere, vurdere og analysere vidensdannelse og innovative processer i spændingsfeltet mellem kreativitet og systematik og mellem ledelse og styring.
  • Lede konkrete vidensskabende og /eller innovative processer i en organisatorisk kontekst.
  • Kunne identificere egen og organisatorisk kompetenceudvikling i forhold til aktivering af innovative ressourcer og viden i organisationen.
  • -
  • -
  • -
Kursusindhold
Kursusindholdet kan variere afhængig af udbudsformen. Kontakt den kursusansvarlige for mere information.
Litteraturhenvisninger
https:/​/​www.polyteknisk.dk/​home/​akademi/​cv
Bemærkninger
-
Sidst opdateret
22. december, 2020