62B30 Digitale Forretningsstrategier og Modeller

2020/2021

Center for Videreuddannelse
Valgmodul - Diplomuddannelsen Ingeniørernes Lederuddannelse (EBA)
Kursusinformation
Digital Business Strategies and Models
Dansk
5
Deltidsdiplom
Kurset udbydes som enkeltfag
Undervisning én gang om ugen kl.17.00-20.30 over 6 uger. Opstart ultimo januar.
Campus Ballerup
[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]
Aftales med underviser, Eksamen planlægges af sekretariatet på DTU Learn for Life.
Mundtlig eksamen og bedømmelse af opgave(r)
7-trins skala , ekstern censur
Optagelse på EBA - Diplomuddannelsen Ingeniørernes Lederuddannelse forudsætter: - At ansøger har gennemført en relevant adgangsgivende uddannelse min. på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse. - At ansøger har mindst to års erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Victor Lund , Ballerup Campus, Bygning Ballerup , vlun@dtu.dk
62 Institut for Ingeniørteknologi og -didaktik
https://www.dtu.dk/uddannelse/efteruddannelse
På instituttet
ca. 3 uger før kursusstart
Overordnede kursusmål
Den studerende skal kunne gennemføre berettiget innovation ved at nyskabe eller justere virksomhedens forretningsmodel– Business Model Innovation.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Viden og forståelse: Den studerende skal have viden om det teoretiske grundlag for business-model-innovation
  • Viden og forståelse: Den studerende skal have forståelse for relationen mellem innovationsteori i almindelighed og business model innovation
  • Færdigheder: Den studerende skal kunne beskrive, analysere og vurdere eksisterende forretningsmodeller
  • Færdigheder: Den studerende skal kunne generere radikalt nye forretningsmodeller
  • Færdigheder: Den studerende skal kunne vurdere potentiale og ricisi i konkrete forretningsmodeller
  • Færdigheder: Den studerende skal kunne lede udvikling og indførelse af forretningsmodeller
  • Kompetencer: Den studerende skal på et teoretisk grundlag kunne analysere og udvælge delkomponenter til konfiguration af deres forretningsmodel gennem en proces der i praksis medfører markante forbedringer
  • Kompetencer: Den studerende skal kunne indgå i tværfagligt arbejde med udvikling af virksomhedens forretningsmodeller
Kursusindhold
Nytænkning - alt i spil:
• Produkt
• Kanaler
• Marked
• Proces - networking
• Ressourcebasis - sourcing
• Indkomst og kostmekanismer
• Business canvas model og andre koncepttilgange
• Vurdering af eksisterende forretningsmodel
• Ledelse af forretningsmodeludvikling
Litteraturhenvisninger
https:/​/​www.polyteknisk.dk/​home/​akademi/​cv
Sidst opdateret
19. februar, 2021