| The role of technology in sustainability transitions and climate action | |
| Engelsk | |
| 5 | |
Kandidat |
| E7 (tirs 18-22)
| |
FN Byen | |
| Kurset er opdelt i tre moduler: 1) teoretisk baggrund, 2) anvendelse og 3) casestudier. Disse emner er grundlaget for individuelle og gruppeopgaver. I løbet af kurset skal de studerende skrive et gruppeprojekt, der analyserer og give anbefalinger til en specifik teknologi, land eller branche. Projektet tager udgangspunkt i teorier om innovation og bæredygtig omstilling (’sustainability transitions’) samt resultater fra empiriske case studier fra forskellige sektorer. | |
| 13-uger | |
| E7, E7, I løbet af kurset | |
| Skriftlig eksamen og bedømmelse af rapport(er)
Der gives en samlet porteføljevurdering baseret på (ca. 20%) individuelle quizzer baseret på pensum og forelæsninger, (ca. 30%) individuelle opgaver og (ca. 50%) en individuel selvvurdering af gruppeprojektet og præsentation. | |
| 1 time | |
| Skriftlige hjælpemidler er tilladt :
Noter er tilladt. | |
| 7-trins skala , intern bedømmelse | |
| 42349. 42350. 42351. | |
| Minimum 15 Maksimum: 60 |
|
Jay Sterling Gregg , Bygning FN Byen, Tlf. (+45) 4533 5248
, jsgr@dtu.dk | |
| 42 Institut for Teknologi, Ledelse og Økonomi | |
I studieplanlæggeren | |
| Dette kursus giver den studerende en mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk |