62033 Teknologi og Markedsføring
2019/2020
Design, Maskin og Produktion
(100%)
Overordnede kursusmål
At den studerende opnår overordnet viden om nyeste teknologiske
innovationer, deres afledte potentiale samt den kontekst
innovationerne er tiltænkt.
At den studerende opnår forståelse for forskellige
markedsføringstiltag og -strategier samt deres anvendelse inden for
både nye teknologiske innovationer, samt i forbindelse med
markedsføring af eksisterende og kendte produkter.
At den studerende kan identificere egnede markedsføringskanaler
(digitale såvel som ikke-digitale) til specifikke brugergrupper
gennem kendskab til disses færden og ageren i både den digitale
såvel som den fysiske verden.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- Beskrive teknologiske innovationers påvirkning af eksisterende
markeder
- Identificerer innovationstyper i forhold til en teknologis
livscyklus
- Undersøge hvilke markedsføringstiltag og -strategier der
vurderes bedst egnede til et givent produkt og brugergruppe. Dette
omfatter både digitale og ikke-digtiale markedsføringstiltag og
-strategier
- Forstå nye teknologiske innovationers produktpotentialer
- Identificere disruptive innovationers markedspåvirkninger med
udgangspunkt i brugerbehovsanalyse
- Forklare udvælgelsen af markedsføringstilgang og -strategi
baseret på markedsføringsforskning og analyse
- Anvende viden om relevante teknologiers udviklingsstade i
forskellige sammenhænge
- Relatere teknologisk innovation til værdiskabelse (value
proposition)
- Udvælge markedsføringstiltag og -strategier i forhold til
segmentering og positionering i en international kontekst
Kursusindhold
Teknologisk Innovation og Markedsføring.
Litteraturhenvisninger
Lærebøger efter aftale med underviser
Udvalgte cases/rapporter.
Udvalgte artikler.
Sidst opdateret
21. november, 2019