42436 Kommercialisering af high tech koncepter,iværksætteri og videnskab i aktion

2019/2020

Kursusinformation
Commercialization of high tech concepts, entrepreneurship and science in action
Engelsk
5
Kandidat
E1B (tors 13-17)
Campus Lyngby
Kurset omfatter 13 lektioner af 4 timers varighed. Flere undervisningsmetoder vil blive brugt som foredrag, gæsteforedrag og guidet gruppearbejde. DTU vil stille en arbejdsplads til rådighed under projektarbejdet, og det vil være muligt at aftale møder med underviserne.
13-uger
Aftales med underviser
Mundtlig eksamen og bedømmelse af rapport(er)
Gruppepræsentationer (40%), grupperapporter (25%) og individuel opgave (35%). Meget af arbejdet vil blive gjort er grupper. Det anbefales, at hver gruppe udgøres af studerende fra forskellige specialisering.
Alle hjælpemidler er tilladt
7-trins skala , ekstern censur
34541
Minimum 20
Argyro (Iro) Nikiforou , Lyngby Campus, Bygning 371, Tlf. (+45) 4525 6070 , argnik@dtu.dk
Jes Broeng , Lyngby Campus, Bygning 371 , jesbo@dtu.dk
42 Institut for Teknologi, Ledelse og Økonomi
34 Institut for Fotonik
38 DTU Entrepreneurship
I studieplanlæggeren
Dette kursus giver den studerende en mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk
Overordnede kursusmål
Formålet med kurset er at skabe mulighed for, at studerende med forskellig ingeniørmæssig specialisering kan samarbejde om udvikling af kommercialiserings strategier for teknologier udviklet på DTU.
Kurset vil introducere de studerende til begreber, modeller og værktøjer, der er centrale for identifikation, udvikling og kommercialisering af nye teknologier. I kurset vil indgå modeller og værtøjer fra entreprenørskab, strategi, ledelse og markedsføring. Centrale begreber fra entreprenørskab og innovations ledelse vil blive fusioneret til at skabe et sammenhængende teoretisk fundament i kurset med fokus på evaluering af nye teknologier; transformering af tekniske egenskaber til fordele for kunderne samt udvikling af forretningsmodeller baseret på disse værdier.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Evaluate a technology case (provided by DTU) to identify business/commercial potential
  • Identify strengths and weaknesses in different application of the technology and select the best business case
  • Design an appropriate business model based in a solid and strong value proposition
  • Design and implement experiments to test assumptions about the value proposition and customer benefits
  • Formulate an effective market development and customer acquisition strategy based on real feedback from potential users of the proposed product offering
  • Identify financial requirements and sources for financing technology and market development
  • Collaborate with peers who have different skills and perspectives to create and present a cohesive commercialization plan
  • Effectively communicate the strength of the business case to create interest, attract resources and expand the network.
  • Outline key development (technical and market/customer) goals to achieve commercial success
  • Assemble analytical arguments to support weak commercial potential where no application with strong market potential can be identified
  • Identify key risk and create strategies to mitigate them
Kursusindhold
See English
Litteraturhenvisninger
See English
Bemærkninger
See English
Sidst opdateret
28. maj, 2019