Overordnede kursusmål
Kursets mål er at give deltagerne viden om den nyeste forskning
inden for Lab-on-a-chip-systemer, at introducere kritisk læsning af
forskningslitteraturen og give deltagerne præsentationstræning.
Kurset dækker en bred vifte af emner relateret til state-of-the-art
Lab-on-a-chip systemer, herunder (men ikke begrænset til) sensing,
microfluidics, fabrikation, processer og devices.
Formålet med kurset er at sikre, at ph.d.-studerende er
velinformerede om state-of-the-art inden for LOC-systemer, også
inden for områder, som de ikke selv er specialiseret i.
Kursets specifikke indhold kan ændres afhængigt af de deltagende
studerendes interesser.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- Forberede en pædagogisk præsentation af et videnskabeligt
emne
- Formå at præsentere andre forskeres arbejde
- Holde en præsentation inden for tidsbegrænsninger
- Lave en literatursøgning inden for et specifik videnskabelig
område
- Genkende koncepter og forkortelser som ofte bliver brugt inden
for Lab-on-a-chip systemer
- Lære at finde og læse artikler indenfor de forskellige aspekter
af Lab-on-a-chip systemer
- Evaluere og give konstruktiv kritik af præsentationer givet af
andre
- Formuler gode spørgsmål på engelsk til andre oplægsholdere
- Analyser og gennemgå de videnskabelige metoder, der anvendes i
en forsknings publikation
- Læs kritisk en artikel og identificer dens styrker og
svagheder
- Ved, hvordan en anmeldelse af en artikel udføres
- Beskriv baggrunden for et videnskabeligt område
Kursusindhold
Kurset dækker en bred vifte af emner inden for
Lab-on-Chip-systemer. Specifikke interessepunkter defineres i
samarbejde med eleverne, og læreren sikrer bredden i fagene. Kurset
omfatter uddannelse i litteratur søgning, herunder citation
analyse. Kursets specifikke indhold ændres fra semester til
semester afhængigt af de lærere og gæster, der deltager i kurset og
de deltagende studerendes interesser. Det forventes, at eleverne
forbereder sig på hver af præsentationerne ved at læse de artikler,
der skal præsenteres hver uge og relevant baggrundsmateriale. Hver
session vil indeholde maksimalt 3 præsentationer på 30 minutter
hver, efterfulgt af 30 minutters spørgsmål og diskussion og en 10
minutters evaluering. Eleverne vil også præsentere deres eget
arbejde, enten som en konferencepræsentation eller ved at
præsentere en artikel, de arbejder på.
Sidst opdateret
03. juli, 2019