27830 Emner i avancerede lab-on-a-chip systemer

2019/2020

Kursusinformation
Topics in advanced lab-on-a-chip systems
Engelsk
5
Ph.d., Fagligt fokuseret kursus
Campus Lyngby
DTU Bioengineering byg. 221. Nærmere info vil blive givet ved tilmelding
Deltagere i kurset præsenterer ny forskning indenfor emnene ligesom Lab-on-a-chip, mikrofluidiske systemer osv. Kurset udbydes hele året efter aftale. Det tilstræbes at kurset finder sted hver onsdag eftermiddag, men andre tidspunkter kan forekomme afhængig af deltagernes tilgængeligher. Deltagerne skal være tilstede 13 gange i alt, præsentere 3 gange og skrive en slutrapport
[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]
Bedømmelse af opgave(r)/rapport(er)
Du skal deltage i 13 undervisningsgange, præsentere en artikel 3 gange og skrive en rapport (review) indenfor et emne som du har aftalt med underviseren
bestået/ikke bestået , intern bedømmelse
33630
Minimum 3 Maksimum: 15
Maria Dimaki , Lyngby Campus, Bygning 344, Tlf. (+45) 4525 6402 , madi@dtu.dk
Winnie Edith Svendsen , Lyngby Campus, Bygning 221 , wisv@dtu.dk
27 Institut for Bioteknologi og Biomedicin
Hos underviser

Send en email til Maria Dimaki (madi@dtu.dk) for tilmelding. Kurset finder sted når der er 3 aktive tilmeldinger
Overordnede kursusmål
Kursets mål er at give deltagerne viden om den nyeste forskning inden for Lab-on-a-chip-systemer, at introducere kritisk læsning af forskningslitteraturen og give deltagerne præsentationstræning.
Kurset dækker en bred vifte af emner relateret til state-of-the-art Lab-on-a-chip systemer, herunder (men ikke begrænset til) sensing, microfluidics, fabrikation, processer og devices.
Formålet med kurset er at sikre, at ph.d.-studerende er velinformerede om state-of-the-art inden for LOC-systemer, også inden for områder, som de ikke selv er specialiseret i.
Kursets specifikke indhold kan ændres afhængigt af de deltagende studerendes interesser.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Forberede en pædagogisk præsentation af et videnskabeligt emne
  • Formå at præsentere andre forskeres arbejde
  • Holde en præsentation inden for tidsbegrænsninger
  • Lave en literatursøgning inden for et specifik videnskabelig område
  • Genkende koncepter og forkortelser som ofte bliver brugt inden for Lab-on-a-chip systemer
  • Lære at finde og læse artikler indenfor de forskellige aspekter af Lab-on-a-chip systemer
  • Evaluere og give konstruktiv kritik af præsentationer givet af andre
  • Formuler gode spørgsmål på engelsk til andre oplægsholdere
  • Analyser og gennemgå de videnskabelige metoder, der anvendes i en forsknings publikation
  • Læs kritisk en artikel og identificer dens styrker og svagheder
  • Ved, hvordan en anmeldelse af en artikel udføres
  • Beskriv baggrunden for et videnskabeligt område
Kursusindhold
Kurset dækker en bred vifte af emner inden for Lab-on-Chip-systemer. Specifikke interessepunkter defineres i samarbejde med eleverne, og læreren sikrer bredden i fagene. Kurset omfatter uddannelse i litteratur søgning, herunder citation analyse. Kursets specifikke indhold ændres fra semester til semester afhængigt af de lærere og gæster, der deltager i kurset og de deltagende studerendes interesser. Det forventes, at eleverne forbereder sig på hver af præsentationerne ved at læse de artikler, der skal præsenteres hver uge og relevant baggrundsmateriale. Hver session vil indeholde maksimalt 3 præsentationer på 30 minutter hver, efterfulgt af 30 minutters spørgsmål og diskussion og en 10 minutters evaluering. Eleverne vil også præsentere deres eget arbejde, enten som en konferencepræsentation eller ved at præsentere en artikel, de arbejder på.
Sidst opdateret
03. juli, 2019