02823 Computerspil prototyper

2019/2020

Kursusinformation
Introduction to Computer Game Prototyping
Engelsk
5
Kandidat
E4A (tirs 13-17)
Campus Lyngby
Forelæsninger og projektarbejde.
13-uger
E4A, F4A
Bedømmelse af opgave(r)/rapport(er)
Bedømmelse af individuelle rapporter
Alle hjælpemidler er tilladt
7-trins skala , intern bedømmelse
02825
02110 , Et videregående kursus i algoritmer og datastrukturer
Minimum 10 Maksimum: 65
Michael Rose , Lyngby Campus, Bygning 321, Tlf. (+45) 4525 3892 , mros@dtu.dk
01 Institut for Matematik og Computer Science
I studieplanlæggeren
Overordnede kursusmål
Formålet med dette kursus er at give en introduktion til udvikling af computerspil og "rapid prototyping" under brug af dynamiske, objektorienterede programmeringssprog. Disse anvendes af de studerende til at udvikle og evaluere spilprototyper. Der lægges vægt på "casual games", men andre genrer vil også blive inddraget.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • klassificere spil med hensyn til genre
  • klassificere de forskellige typer af digitale medieteknologier anvendt i spil
  • beskrive de funktionelle krav til forskellige typer af spil
  • beskrive teknikker til "rapid prototype development"
  • udvikle programmer under anvendelse af værktøjer inden for dynamiske late-binding sprog
  • konstruere og implementere "unit testing"-teknikker
  • designe og implementere en "rapid prototype" af eget spil
  • evaluere spilbarhed og den tekniske implementation af eget spil
Kursusindhold
Kurset indledes med en introduktion til elementerne, der indgår i udvikling af computerspil, inkl. de basale teknikker inden for grafik, animation og lyd. Der fokuseres på anvendelse af værktøjer, der er målrettet mod"rapid prototyping".

Kurset introducerer eksempler på design, spilbarhed og programmering af flere forskellige typer 2D spil. De studerende skal siden designe og udvikle prototyper af simple spil.
Bemærkninger
De studerende skal selv medbringe laptops til undervisningen.
Sidst opdateret
01. maj, 2019