Overordnede kursusmål
Kurset har til formål at gøre de studerende i stand til at
identificere brugerbehov, konceptualisere og validere prototype
brugerflader i en lean, kundedrevet agil og iterativ designproces
og efterfølgende implementere designet på en mobil enhed.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- Identificere og formulere behov i forhold til en
opgavestiller
- Anvende prototypeværktøjer til agil udvikling af
brugerflader
- Optimere brugerflader baseret på interaktionsdesignmønstre og
aspekter af kognitionspsykologi
- Validere prototypedesign baseret på kvantitative feedback
loops
- Anvende designprincipper i moderne touchbaserede
brugergrænseflader
- Designe og implementere brugergrænseflader til en mobil
applikation, der overholder interaktionprincipperne på den
pågældende platform
- Anvende moderne værktøjer til at designe og implementere
apps
- Definere minimumskrav til et produkt
- Designe og implementere et MVP minimalprodukt baseret på
iterativ UX prototypeudvikling
- Kendskab til kvalitetssikring, levering og drift af en mobil
applikation
Kursusindhold
Kurset fokuserer på:
- Udvikling af brugerflader til mobile enheder som smartphones og
tablets
- Interaktionsdesign udfra generiske designmønstre og aspekter af
kognitionspsykologi
- Iterativ prototypedrevet lean og agil udvikling i samspil med en
kunde/opgavestiller
- Levering, kvalitetssikring og drift af en mobil applikation
- Usability principper
- Mobile design mønstre
- Lean UX
- UI design
- Iterativ prototypeudvikling
- Minimum viable product
Android:
- Aktiviteter og skærmbilledfragmenter
- Design af brugergrænseflader
- Arkitektur i en mobil applikation
- Netværkskommunikation og flertrådet programmering
- Brug af Mobile Backends as a Service (MBaaS)
- Afprøve, kvalitetssikre og distribuere en mobil applikation
- Indsamle nedbrud under en marktest og foretage fejlretning
Gennem hele forløbet arbejdes der med et konkret udviklingsprojekt.
Sidst opdateret
04. maj, 2018