62P33 Kunder, kontakt og kontrakt
2017/2018
Valgmodul, DPL - Teknologisk
diplomuddannelse i projektledelse
Overordnede kursusmål
Formålet med modulet er, at de studerende tilegner sig viden,
færdigheder og kompetencer om samarbejdet med kunder. De studerende
arbejder derfor med forskellige scenarier om opgave- og kundetyper,
hvor de præsenteres for forskellige teoretiske og metodiske
redskaber, der kan understøtte dem i deres konsulentrolle.
Endvidere er det formålet, at de studerende får viden om personlige
og strategiske metoder i kundekontakten, samt om evaluering og
forankring af konsulentopgaver.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- Skal have viden om og kunne reflektere over teorier, metoder og
begreber angående kundekontakt i et videnskabsteoretisk perspektiv
(Viden og forståelse)
- Skal have kendskab til de forskellige typer af kundebehov og
informationssøgning i relation hertil (Viden og forståelse)
- Skal have viden om og kunne reflektere over evaluering og
effektsikring af konsultative opgaver (Viden og forståelse)
- Skal have indsigt i de grundlæggende kontraktuelle forhold og
juridiske implikationer (Viden og forståelse)
- Skal have viden om grundlæggende økonomiske forhold og
juridiske implikationer (Viden og forståelse)
- Skal have viden om grundlæggende økonomiske termer og
økonomistyring i organisationer (Viden og forståelse)
- Skal kunne begrunde og anvende de præsenterede metoder og
værktøjer til kundekontakt i praksis (Færdigheder)
- Skal kunne vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger i
kundekontakten (Færdigheder)
- Skal kunne udarbejde opgavebeskrivelser, udførelsesplaner og
kontrakter og formidle disse til kunden (Færdigheder)
- Skal kunne udvikle egen praksis i kundekontakten
(Kompetencer)
- Skal selvstændigt kunne gennemføre informationssøgning samt
afdækning, formulering og præsentation af kundebehov
(Kompetencer)
- Skal kunne påtage sig ansvar for implementering, evaluering,
dokumentation og opfølgning af konsultative opgaver
Kursusindhold
I undervisningen fokuseres på, hvordan konsulentroller og
-funktioner konkret udfolder sig over for eksterne aktører. Med
afsæt i en række teoretiske og metodiske tilgange arbejdes der med,
at de studerende kan tilpasse og anvende disse til deres egen
praksis. Der lægges vægt på, at de studerende er i stand at
kommunikere deres anvendelse af teorier og metoder internt i
organisationen og eksternt til forskellige kundegrupper, så det
også skaber merværdi hos dem. Endelig at de kan implementere,
dokumentere og evaluere de gennemførte projekter.
Litteraturhenvisninger
Se
cv.diplom.dtu.dkSidst opdateret
27. april, 2017