62P33 Kunder, kontakt og kontrakt

2017/2018

Valgmodul, DPL - Teknologisk diplomuddannelse i projektledelse
Kursusinformation
Customers, contact and contract
Dansk
5
Deltidsdiplom
Kurset udbydes under tompladsordningen
Campus Ballerup
Oplyses på DTU Inside
Undervisning én ugentlig hverdag over 6 gange kl. 17.00-20.30. Opstart ultimo januar. Se cv.diplom.dtu.dk
[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]
Aftales med underviser, Oplyses på DTU Inside
Mundtlig eksamen og bedømmelse af rapport(er)
7-trins skala , ekstern censur
Optagelse på diplomuddannelserne forudsætter: - At ansøger har gennemført en relevant adgangsgivende uddannelse min. på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse. - At ansøger har mindst to års erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Bjarke Nielsen , Ballerup Campus, Bygning Ballerup , bjnie@dtu.dk

62 DTU Diplom
http://www.cv.diplom.dtu.dk
På instituttet
ca. 3 uger før kursusstart
Tilmelding via http:/​/​www.cv.diplom.dtu.dk/​Diplomuddannelser/​Diplomuddannelsen-i-Projektledelse
Overordnede kursusmål
Formålet med modulet er, at de studerende tilegner sig viden, færdigheder og kompetencer om samarbejdet med kunder. De studerende arbejder derfor med forskellige scenarier om opgave- og kundetyper, hvor de præsenteres for forskellige teoretiske og metodiske redskaber, der kan understøtte dem i deres konsulentrolle. Endvidere er det formålet, at de studerende får viden om personlige og strategiske metoder i kundekontakten, samt om evaluering og forankring af konsulentopgaver.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Skal have viden om og kunne reflektere over teorier, metoder og begreber angående kundekontakt i et videnskabsteoretisk perspektiv (Viden og forståelse)
  • Skal have kendskab til de forskellige typer af kundebehov og informationssøgning i relation hertil (Viden og forståelse)
  • Skal have viden om og kunne reflektere over evaluering og effektsikring af konsultative opgaver (Viden og forståelse)
  • Skal have indsigt i de grundlæggende kontraktuelle forhold og juridiske implikationer (Viden og forståelse)
  • Skal have viden om grundlæggende økonomiske forhold og juridiske implikationer (Viden og forståelse)
  • Skal have viden om grundlæggende økonomiske termer og økonomistyring i organisationer (Viden og forståelse)
  • Skal kunne begrunde og anvende de præsenterede metoder og værktøjer til kundekontakt i praksis (Færdigheder)
  • Skal kunne vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger i kundekontakten (Færdigheder)
  • Skal kunne udarbejde opgavebeskrivelser, udførelsesplaner og kontrakter og formidle disse til kunden (Færdigheder)
  • Skal kunne udvikle egen praksis i kundekontakten (Kompetencer)
  • Skal selvstændigt kunne gennemføre informationssøgning samt afdækning, formulering og præsentation af kundebehov (Kompetencer)
  • Skal kunne påtage sig ansvar for implementering, evaluering, dokumentation og opfølgning af konsultative opgaver
Kursusindhold
I undervisningen fokuseres på, hvordan konsulentroller og -funktioner konkret udfolder sig over for eksterne aktører. Med afsæt i en række teoretiske og metodiske tilgange arbejdes der med, at de studerende kan tilpasse og anvende disse til deres egen praksis. Der lægges vægt på, at de studerende er i stand at kommunikere deres anvendelse af teorier og metoder internt i organisationen og eksternt til forskellige kundegrupper, så det også skaber merværdi hos dem. Endelig at de kan implementere, dokumentere og evaluere de gennemførte projekter.
Litteraturhenvisninger
Se cv.diplom.dtu.dk
Sidst opdateret
27. april, 2017