62L26 Viden- og innovationsledelse

2017/2018

Valgmodul (Vf 6), Diplomuddannelse i Ledelse
Kursusinformation
Knowledge and innovation management
Dansk
5
Deltidsdiplom
Kurset udbydes under tompladsordningen
Sted: DTU Ballerup Campus. Afholdes over 6 undervisningsgange. Tidspunkt: Kl. 17:00-20:30. For yderligere oplysning se http:/​/​www.cv.diplom.dtu.dk/​diplommoduler
[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]
Aftales med underviser, Oplyses på DTU Inside
Mundtlig eksamen og bedømmelse af opgave(r)
7-trins skala , ekstern censur
Optagelse på diplomuddannelserne forudsætter: - At ansøger har gennemført en relevant adgangsgivende uddannelse min. på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse. - At ansøger har mindst to års erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Isa Keller-Andreasen , Ballerup Campus, Bygning Ballerup, Tlf. (+45) 3588 5118 , iske@dtu.dk

62 DTU Diplom
http://www.cv.diplom.dtu.dk
På instituttet
Ca. 4 uger før tilmeldingsstart
Kontakt sekretariatet på cv@diplom.dtu.dk
Overordnede kursusmål
Det er formålet, at den studerende tilegner sig viden, færdigheder og kompetencer til at kunne genkende, fremkalde og støtte innovation og vidensdannende processer i egen organisation med ledelse, der balancerer styring, systematik, relationer og kreativitet.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Det er målet, at den studerende har viden om og forståelse af teorier, begreber og metoder om viden, vidensdannelse, innovation og innovative processer i et ledelsesmæssigt perspektiv.
  • Det er målet, at den studerende har viden og forståelse af videns- og innovationsbegrebers kompleksitet, herunder kunne reflektere over kategorier, barrierer og drivkræfter.
  • Det er målet, at den studerende har færdigheder til at kunne analysere, vurdere og analysere vidensdannelse og innovative processer i spændingsfeltet mellem kreativitet og systematik og mellem ledelse og styring.
  • Det er målet, at den studerende kan lede konkrete vidensskabende og /eller innovative processer i en organisatorisk kontekst.
  • Det er målet, at den studerende kan identificere egen og organisatorisk kompetenceudvikling i forhold til aktivering af innovative ressourcer og viden i organisationen.
  • -
  • -
  • -
Kursusindhold
-
Litteraturhenvisninger
Oplyses på DTU Inside
Bemærkninger
-
Sidst opdateret
15. januar, 2018