62192 Fransk - Marketing

2017/2018

Forretningsudvikling (100%)
Eksport: 4. semester
Kursusinformation
French - Marketing
Dansk
2,5
Diplomingeniør
Kurset udbydes under tompladsordningen
E3B (fre 13-17)
F3B (fre 13-17)
Undervisning fra 13-15
Campus Ballerup
Holdundervisning, gruppearbejde, fremlæggelser og video.
13-uger
E3B, F3B, Eksamen kan strække over flere dage
Mundtlig eksamen
Tilladte hjælpemidler: Cue cards eller power point. Forudsætningen for deltagelse i eksamen er en rettidigt afleveret obligatorisk opgave. Opgaven skal være godkendt for at blive indstillet til eksamen.
Samlet eksaminationstid: Max. 15 minutter.
bestået/ikke bestået , intern bedømmelse
XFR3-U1
Charlotte Christensen , chachri@dtu.dk
Klaus Topholm , Ballerup Campus, Bygning Ballerup , ktoph@dtu.dk

62 DTU Diplom
I studieplanlæggeren
Overordnede kursusmål
At give de studerende relevant viden med henblik på afsætning på fransktalende markeder, at sætte de studerende i stand til at formidle 4. semesters projekt, at udbygge de studerendes kendskab til fransk grammatik og at skærpe deres mundtlige kompetencer.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • skriftligt formidle og redegøre for et projekt på en professionel måde
  • mundtligt fremlægge af projekter under hensyntagen til den relevante målgruppe
  • kommunikere på et nogenlunde korrekt, flydende og nuanceret fransk
  • anvende korrekt fagterminologi
  • diskutere gennemgåede temaer på en selvstændig måde
  • anvende telefonudtryk på fransk i praksis
  • redigere franske mails
  • redigere franske breve
Kursusindhold
Marketing med fokus på terminologien og fransktalende markeder
Litteraturhenvisninger
Udleverede kopier og materiale på CampusNet
Bemærkninger
Eksamen består i en mundtlig redegørelse for opstart og status i forbindelse med 4. semesters projekt samt et spørgsmål i eksamenspensum.
Forudsætningen for deltagelse i eksamen er godkendelse af en obligatorisk opgave.
Sidst opdateret
23. juni, 2017