42436 Kommercialisering af high tech koncepter,iværksætteri og videnskab i aktion

2017/2018

Kursusinformation
Commercialization of high tech concepts, entrepreneurship and science in action
Engelsk
5
Kandidat
E1B (tors 13-17)
Campus Lyngby
Kurset omfatter 13 lektioner af 4 timers varighed. Kursets pensum gennemgås de første 7 kursusgange. (forelæsninger, case analyse, gæsteforelæsninger mv). De sidste seks kursusgange er reserveret til projektarbejde, hvor de studerende i grupper anvender viden fra kursets pensum til at udarbejde kommercialiseringsplaner og markedsstrategier for den valgte teknologi. DTU vil stille en arbejdsplads til rådighed under projektarbejdet, og det vil være muligt at aftale møder med underviserne.
13-uger
Aftales med underviser, Aftales med underviser, Tentative exam dates: December 14 & 15, 2017
Mundtlig eksamen og bedømmelse af rapport(er)
Individuel mundtlig vurdering af sagen konkret indhold baseret på en gruppe rapport. Det anbefales, at hver gruppe udgøres af studerende fra forskellige specialisering.
Alle hjælpemidler er tilladt
7-trins skala , ekstern censur
42435 OR 42490
42435 OR 42490
Minimum 20
Karen Murdock , Lyngby Campus, Bygning 372, Tlf. (+45) 4525 4533 , kmur@dtu.dk
Jason Li-Ying , Lyngby Campus, Bygning 372, Tlf. (+45) 4525 4856 , yinli@dtu.dk

42 DTU Management Engineering
34 Institut for Fotonik
I studieplanlæggeren
Dette kursus giver den studerende en mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk
Overordnede kursusmål
Formålet med kurset er at skabe mulighed for, at studerende med forskellig ingeniørmæssig specialisering kan samarbejde om udvikling af kommercialiserings strategier for teknologier udviklet på DTU.
Kurset vil introducere de studerende til begreber, modeller og værktøjer, der er centrale for identifikation, udvikling og kommercialisering af nye teknologier. I kurset vil indgå modeller og værtøjer fra entreprenørskab, strategi, ledelse og markedsføring. Centrale begreber fra entreprenørskab og innovations ledelse vil blive fusioneret til at skabe et sammenhængende teoretisk fundament i kurset med fokus på evaluering af nye teknologier; transformering af tekniske egenskaber til fordele for kunderne samt udvikling af forretningsmodeller baseret på disse værdier.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Evaluate a technology case (provided by DTU) to identify business/commercial potential
  • Identify strengths and weaknesses in different application of the technology and select the best business case
  • Design an appropriate business model based in a solid and strong value proposition
  • Design and implement experiments to test assumptions about the value proposition and customer benefits
  • Formulate an effective market development and customer acquisition strategy based on real feedback from potential users of the proposed product offering
  • Identify financial requirements and sources for financing technology and market development
  • Collaborate with peers who have different skills and perspectives to create and present a cohesive commercialization plan
  • Effectively communicate the strength of the business case to create interest, attract resources and expand the network.
  • Outline key development (technical and market/customer) goals to achieve commercial success
  • Assemble analytical arguments to support weak commercial potential where no application with strong market potential can be identified
  • Identify key risk and create strategies to mitigate them
Kursusindhold
See English
Litteraturhenvisninger
See English
Bemærkninger
See English
Sidst opdateret
22. marts, 2018