02809 UX Design Prototypeudviking

2017/2018

Kursusinformation
UX Design Prototyping
Engelsk
5
Kandidat
E1A (man 8-12)
Campus Lyngby
Forelæsninger kombineret med praktiske øvelser og projektarbejde
13-uger
E1A
Bedømmelse af opgave(r)/rapport(er)
Alle hjælpemidler er tilladt
7-trins skala , ekstern censur
Kendskab til agil softwareudvikling
Per Bækgaard , Lyngby Campus, Bygning 321, Tlf. (+45) 4525 3908 , pgba@dtu.dk
Jakob Eg Larsen , Lyngby Campus, Bygning 321, Tlf. (+45) 4525 5265 , jaeg@dtu.dk
Michael Kai Petersen , mkai@dtu.dk

01 Institut for Matematik og Computer Science
http://dtu.cnwiki.dk/02809
I studieplanlæggeren
Dette kursus giver den studerende en mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk
Overordnede kursusmål
Kurset har til formål at gøre de studerende i stand til 1) at anvende lean prototypeudvikling til UX design af personaliserede brugerflader, og 2) at vælge passende værktøjer, metoder og design til opgaverne.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Identificere bruger-behov og -problemer i forhold til et markedssegment
  • Optimere værdi i forhold til potentielle løsninger ved hjælp af business model canvas
  • Modellere brugerbehov hierarkisk i form af mål, aktiviteter og opgaver
  • Prioritere og oversætte brugerbehov til UX prototype wireframe story boards
  • Modellere microinteractions for et UX system design
  • Identificere påkrævet interaktion med backend for et UX system design
  • Vælge og implementere passende designmønstre for et UX prototype design
  • Designe et MVP minimum viable product baseret på iterativ UX prototypeudvikling
  • Validere et MVP minimum viable product under brug af hypotese-drevne design metoder
Kursusindhold
Kurset fokuserer på udvikling af funktionelle UX design prototyper der kombinerer flere typer af mobile enheder og interfaces, fra flat UI til dialog- og stemme-baserede design mønstre.

Kurset bruger lean metodik baseret på at identificere behov, hierarkisk user story mapping, multidevice designmønstre og microinteractions system design, såvel som hurtig prototyping der kombinerer både velkendte og nye værktøjer og metoder.

Kurset giver den studerende et systematisk fundament og praktisk erfaring med design af UX prototyper, som også senere kan anvendes til "næste generation" interfaces indenfor andre områder, som det f.eks. adresseres i 02266 "User Experience Engineering".
Sidst opdateret
04. maj, 2017