Overordnede kursusmål
Kurset har til formål at gøre de studerende i stand til 1) at
anvende lean prototypeudvikling til UX design af personaliserede
brugerflader, og 2) at vælge passende værktøjer, metoder og design
til opgaverne.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- Identificere bruger-behov og -problemer i forhold til et
markedssegment
- Optimere værdi i forhold til potentielle løsninger ved hjælp af
business model canvas
- Modellere brugerbehov hierarkisk i form af mål, aktiviteter og
opgaver
- Prioritere og oversætte brugerbehov til UX prototype wireframe
story boards
- Modellere microinteractions for et UX system design
- Identificere påkrævet interaktion med backend for et UX system
design
- Vælge og implementere passende designmønstre for et UX
prototype design
- Designe et MVP minimum viable product baseret på iterativ UX
prototypeudvikling
- Validere et MVP minimum viable product under brug af
hypotese-drevne design metoder
Kursusindhold
Kurset fokuserer på udvikling af funktionelle UX design prototyper
der kombinerer flere typer af mobile enheder og interfaces, fra
flat UI til dialog- og stemme-baserede design mønstre.
Kurset bruger lean metodik baseret på at identificere behov,
hierarkisk user story mapping, multidevice designmønstre og
microinteractions system design, såvel som hurtig prototyping der
kombinerer både velkendte og nye værktøjer og metoder.
Kurset giver den studerende et systematisk fundament og praktisk
erfaring med design af UX prototyper, som også senere kan anvendes
til "næste generation" interfaces indenfor andre områder,
som det f.eks. adresseres i 02266 "User Experience
Engineering".
Sidst opdateret
04. maj, 2017