62T25 Avanceret objektorienteret programmering

2016/2017

Valgmodul, IT-Diplomuddannelsen
Kursusinformation
Advanced Object Oriented Programming
Dansk
10
Deltidsdiplom
Kurset udbydes under tompladsordningen
Undervisning én aften om ugen kl.17.00-20.30 over 14 uger.
Campus Ballerup
[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]
Aftales med underviser, Oplyses på CampusNet
Mundtlig eksamen og bedømmelse af rapport(er)
7-trins skala , ekstern censur
Optagelse på IT-Diplomuddannelsen forudsætter: - At ansøger har gennemført en relevant adgangsgivende uddannelse min. på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse. - At ansøger har mindst to års erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Roger Munck-Fairwood , Ballerup Campus, Bygning Ballerup, Tlf. (+45) 3588 5188 , romu@dtu.dk

62 DTU Diplom
Se www.cv.diplom.dtu.dk
På instituttet
Ca. 3 uger før kursusstart
Overordnede kursusmål
Avanceret Objektorienteret Programmering arbejder med implementering af designmønstre i applikationsudviklingen, ligesom der arbejdes med opdeling af applikationen i mindre dele, der kan aktiveres dynamisk. Modulet arbejder med det valgte sprogs avancerede dele såsom operator overload, pointere og delegater. Der arbejdes ligeledes med systemopbygning, der er baseret på intranet/​internet-løsninger, ligesom der også arbejdes med brugen af databaser i systemopbygningen.
Derudover introduceres avancerede grafiske brugerflader med f.eks. 3D- og 2D-grafik. Modulet indeholder ligeledes en analyse af, hvorledes det valgte sprogs platform virker og sikkerhedsaspekter i forbindelse hermed. Der gives også introduktion til det valgte sprogs indbyggede sikkerhedsklasser, ligesom der gives introduktion til bruges af XML samt tale i applikationer.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Skal have viden om de mere avancerede baseklasse-biblioteker (Viden og forståelse)
  • Skal have viden om designmønstre (Viden og forståelse)
  • Skal have viden om opbygning af avancerede grafiske brugerflader (Viden og forståelse)
  • Skal have viden om opbygning af intranet-løsninger (Viden og forståelse)
  • Skal have viden om opbygning af applikationer med databaser (Viden og forståelse)
  • Skal have kendskab til klassediagrammer og avanceret UML (Viden og forståelse)
  • Skal have kendskab til brugen af XML i applikationer (Viden og forståelse)
  • Skal have kendskab til det valgte sprogs avancerede dele (Viden og forståelse)
  • Skal have kendskab til relevante videnskabsteoretiske metoder (Viden og forståelse)
Kursusindhold
Læringsmål: (fortsat)
Færdigheder:
• Skal kunne opdele en applikation i en logikdel fordelt over flere enheder samt en visningsdel
• Skal kunne implementere en applikation efter objektorienterede principper med brug af designmønstre
• Skal kunne implementere en avanceret applikation med vinduer
• Skal kunne teste en applikation og udfærdige en testrapport

Kompetencer:
• Skal kunne vurdere en opdeling af en applikation i en logikdel fordelt over flere enheder samt en visningsdel
• Skal kunne teste en applikation og udfærdige en testrapport samt kunne perspektivere dragne konklusioner

Indhold:
• Designmønstre
• Avancerede programmeringsdele
• Intranet-løsninger
• Avanceret GUI
• Sikkerhedsaspekter
• XML og tale
Litteraturhenvisninger
Se CampusNet
Sidst opdateret
19. april, 2016