62780 Projekter i Elektrisk Energi

2016/2017

Elteknologi (100)
Elektrisk Energiteknologi: 1.Semester
Kursusinformation
Electric Energy Project
Dansk
5
Diplomingeniør
Januar
Campus Ballerup
3-uger
Umiddelbart efter undervisningen (3-ugers-kursus), Eksamen afholdes en af de sidste dage i 3-ugers perioden
Bedømmelse af opgave(r)/rapport(er)
Projektets karakter findes ud fra en samlet bedømmelse af rapport og præcentation ved eksamen
7-trins skala , intern bedømmelse
Niels-Ebbe Dam , Ballerup Campus, Bygning Ballerup, Tlf. (+45) 3588 5173 , nida@dtu.dk

62 DTU Diplom
I studieplanlæggeren
Overordnede kursusmål
Projektets formål er, at designe og konstruere et system, som bygger på analog elektronik, prorammering og mekanik. Systemet skal opbygges som en del af et gruppearbejde på 1 semester og skal vise om de studerende magter at anvende og kombinere den viden de har opnået. Projektarbejdet skal dokumenteres ved en rapport
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • At kunne demonstrere kompetance ved gruppearbejde
  • At kunne tage en løs, overordnet ide og sætte den ind i en relevant kontekst og herfra uddrage en problemformulering, som kan angive projektarbejdets formål
  • At kunne dokumentere erfaringer og udført arbejde i form af en rapport og herunder benytte sig af passende og relevante fagtekniske metoder og sprogbrug
  • At kunne bygge en forsøgsopstilling, der kan eftervise relevante principper
  • At kunne kombinere viden og metoder fra fag og også kunne inkludere viden og færdigheder, som ikke nødvendigvis er opnået på Universitetet
  • At kunne udvise kritisk stillingtagen til opnåede resultater
  • At være i stand til selvstændigt at finde viden og information fra kilder som Internettet, bøger, mv.
  • At kunne konkludere på opnåede resultater og herunder kunne udpege relevante, mulige forbedringer og kunne perspektivere resultaterne
Kursusindhold
Gruppearbejde
Laboratoriearbejde
Informationssøgning
Rapportskrivning
Evaluerng af eget arbejde
Sidst opdateret
10. januar, 2017