62579 Skak programmering

2016/2017

Informatik(100)
IT, Ballerup: valgfag
IT og Økonomi: valgfag
Softwareteknologi: valgfag
Kursusinformation
Chess programming
Engelsk
5
Diplomingeniør
Januar
Campus Ballerup
Projektarbejde
3-uger
Aftales med underviser
Mundtlig eksamen og bedømmelse af opgave(r)
7-trins skala , intern bedømmelse
EAIT-U1
Kurset 62526 'Kunstig Intelligens i Computerspil' samt gode programmeringsfærdigheder.
Minimum 10
Bjørn Klint Christensen , Ballerup Campus, Bygning Ballerup, Tlf. (+45) 3588 5159 , bjchr@dtu.dk

62 DTU Diplom
I studieplanlæggeren
Overordnede kursusmål
Kursets overordnede mål er at lade den studerende arbejde med komplicerede komplekse algoritmer, der presser computerens ydeevne til det yderste. Af samme grund har de fleste pionerer inden for Kunstig intelligens: John von Neuman, Allan Turing, Herbert Simon, Allen Newell , Ken Thompson, Ivan Bratko udviklet skakprogrammer for at teste maskiner og algoritmer.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • At designe og implementere et skakprogram
  • Implementere komplekse algoritmer
  • Anvende heuristikker til at optimere komplekse algoritmer
  • Arbejde med programmer, der der har begrænset svartid
  • Arbejde med programmer, der har stort memory behov
  • At lave skriftlig dokkumentation
  • At debatere ovenstående problemstillinger
  • At arbejde med projekter
Kursusindhold
Design og implementering af et skakprogram.
Det forudsættes at deltagerne har fulgt kurset 62526: Artificial Intelligence in computergames, eller har tilsvarende forudsætninger.
Bemærkninger
Evaluering efter 7-skalaen
Sidst opdateret
01. november, 2016