Overordnede kursusmål
Kurset har til formål at gøre de studerende i stand til at
identificere brugerbehov, modellere interaktion, konceptualisere og
validere prototype brugerflader i en lean, datadrevet agil og
iterativ designproces og efterfølgende implementere designet på en
mobil enhed.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- Identificere behov i forhold til et markedssegment
- Modellere interaktion baseret på konceptuelle design
metaforer
- Anvende prototype værktøjer til agil udvikling af
brugerflader
- Optimere brugerflader baseret på interaktionsdesignmønstre og
aspekter af kognitionspsykologi
- Validere prototype designs baseret på kvantitative feedback
loops
- Designprincipper i moderne touchbaserede
brugergrænseflader
- Designe og implementere brugergrænseflade til en mobil
applikation der overholder interaktionprincipperne på den
pågældende platform
- Introducere moderne værktøjer til at designe og implementere
apps
- Definere minimumskrav til et produkt
- Designe og implementere et MVP minimum viable product baseret
på iterativ UX prototypeudvikling
Kursusindhold
Kurset fokuserer på lean udvkling af agil prototype brugerflader
til touch screen devices som smartphones og tablets, udfra
generiske designmønstre samt aspekter af kognitionspsykologi.
- Usability principper
- Mobile design mønstre
- Lean UX
- UI design
- Iterativ prototypeudvikling
- Minimum viable product
Android:
- Aktiviteter og intents
- Design af brugergrænseflader
- Arkitektur i en mobil applikation
- Netværkskommunikation og flertrådet programmering
- Brug af Mobile Backends as a Service (MBaaS)
I 3-ugersperioden arbejdes der med et konkret udviklingsprojekt.
Sidst opdateret
28. oktober, 2016