62200 Interkulturel management og marketing

2016/2017

Forretningsudvikling (100)
Tværfagligt valgfag
Kurset henvender sig IKKE til studerende på Eksport og Teknologi, da samme fag udbydes på 7. semester, kursus 62244 Innovation af forretningskoncepter - teori.
Kursusinformation
Cross-Cultural Management and Marketing
Engelsk
5
Diplomingeniør
Kurset udbydes under tompladsordningen
E3A (tirs 8-12) og E5A (ons 8-12)
F5A (ons 8-12) og E5A (ons 8-12)
Kurset ligger samtidig med kursus 62244 Innovation af forretningskoncepter - teori på Eksport og Teknologis 7. semester.
onsdage fra 10 - 12
Campus Ballerup
Aktiv studenterdeltagelse, som inkluderer nøgleintroduktioner og gruppearbejde for at forbedre forståelsen jf. Bjarne Herskins Synergimodel. Ugentlige studenterpræsentationer, som udgør en stor del af kurset.
13-uger
Aftales med underviser
Mundtlig eksamen
Uden hjælpemidler
7-trins skala , intern bedømmelse
XCCMM-U1
62244
Lynn Kahle , Ballerup Campus, Bygning Ballerup, Tlf. (+45) 3588 5229 , lyka@dtu.dk

62 DTU Diplom
I studieplanlæggeren
Overordnede kursusmål
At forberede de studerende til at kunne identificiere og analysere de udfordringer og muligheder, der findes i et globalt forretningsmiljø.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • forklare kulturelle variabler og dynamikker i international marketing
  • analysere forhandlingssituationer og udvælge passende forhandlingsstrategier
  • opnå viden om globalisering af forretnings- og marketingsmiljøer, herunder reflektion om sprog og interkulturelkommunikation.
  • skabe interkulturelle marketingsstrategier
  • analysere produktstandardisering og fleksibilitet og deres udfordringer i et globalt miljø
  • forstå den kritiske rolle prisfastsættelse spiller i international marketing
  • analysere og forklare international distribution, netværk og promotion
  • opnå viden om forretningsinnovation
Kursusindhold
Kulturelle variabler og dynamikker i international marketing.
Overvejelser mht. til sprog og interkulturelkommunikation.
Forhandlingsstrategier.
Globaliseringsdrivere i forretnings- og marketingsmiljøer.
Interkulturel marketingsstategi.
Produktstandardisering og fleksibilitet.
Prisfastsættelsens kritiske rolle.
Internationale distributionskanaler, netværk og promotion.
Forretningsinnovation.
Litteraturhenvisninger
Usunier, J.C. & Lee, J.A.(2013) Marketing Across Cultures, 6th ed., Pearson
Schilling, M.A. (2013) Strategic Management of Technological Innovation, 4th ed. McGraw-Hill
Mondahl, Margrethe Smedegaard, Svendsen, Lisbet Pals & Rasmussen, Jonas (2010). Professional Oral Communication in English. Handelshøjskolens Forlag.
Bemærkninger
Eksportingeniørstuderende kan ikke tilmelde sig dette kursus.
Sidst opdateret
30. januar, 2017