Overordnede kursusmål
At give de studerende relevant viden med henblik på afsætning på
tysktalende markeder, at sætte de studerende i stand til at
formidle 4. semesters projekt, at udbygge de studerendes kendskab
til tysk kultur og grammatik, især til brug i en
forretnings-/forhandlingssammenhæng, samt at skærpe de studerendes
mundtlige kompetencer.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- anvende grammatiske, stilistiske, sproglige virkemidler
nogenlunde korrekt i en præsentation og i forretnings- eller
forhandlingssituationer
- selvstændigt og struktureret fremlægge en længere tysk
fagtekst
- besidde teoretisk og praktisk viden om kulturforskelle
- indsamle informationer mhp. analyse af relevante markeder
- anvende korrekt fagterminologi
- kommunikere på et nogenlunde korrekt, flydende og nuanceret
tysk
- formidle og redegøre for projektindholdet på en professionel
måde
- fremlægge projektet under hensyntagen til den relevante
målgruppe
Kursusindhold
Marketing med fokus på terminologien, tysk
forretnings-/forhandlingskultur
Litteraturhenvisninger
-Betriebswirtschaftslehre der Unternehmung, Jürgen Müller, 30.
Auflage 2015, EUROPA LEHRMITTEL
-Deutsch-dänische Geschäftskultur, Ein praxisorientierter Zugang,
Doris Rehrmann-Jørgensen/Marie-Luise von der Banck, REBA Verlag,
2011
-Diverse undervisningsmateriale
Bemærkninger
Eksamen består i en mundtlig præsentation af hhv. opstart og status
af 4. semesters projekt samt et spørgsmål i eksamenpensum.
Forudsætning for deltagelse i eksamen er godkendelse af en mundtlig
præsentation. Afleveringen aftales med underviseren.
Sidst opdateret
30. januar, 2017