Overordnede kursusmål
At sætte de studerende i stand til at arbejde tværfagligt med en
selvvalgt problemstilling indenfor fagområderne:
- Netværksbaserede IT-systemer
- International markedsføring
- International økonomi
- Skriftlig engelsk
At kunne anvende teoretiske modeller, metoder og principper fra
merkantile, økonomiske, sproglige, elektrotekniske og
informationsteknologiske fagområder ved løsning af den selvvalgte
problemstilling.
At sætte de studerende i stand til at agere på et ikke-praktisk
niveau inden for netværksbaserede IT-systemer.
At give de studerende grundlæggende forståelse for de ændrede
forudsætninger virksomheden står over for ved salg til udlandet.
Faget giver metoder til at vurdere muligheder på det internationale
marked. Der fokuseres på internationaliseringsstrategi, der skal
gøre den studerende i stand til at træffe valg omkring marked,
distribution og styring, konkurrenceevne, brug af
relationsmarkedsføring samt mulige beskyttelsespolitikker.
Endvidere er e-business/m-commerce og virksomhedens internationale
konkurrenceevne emner, der skal gøre den studerende i stand til at
vurdere muligheder/begrænsninger på det internationale marked.
Sprog (engelsk):
• Afpasse rapportens sprog til formålet
• Anvende korrekt, klart, præcist og læservenligt sprog
• Inkludere korrekte lettilgængelige ordlister omfattende
fagspecifikke termer/forkortelser, som forklares på engelsk
• Anføre bibliografi og kilder korrekt
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- Dokumentere et ”all-round” kendskab til og overblik over de
berørte temaer og begreber inden for de tre fagområder.
- Identificere og anvende analytiske modeller inden for de tre
fagområder korrekt.
- Formulere sig skriftligt på engelsk
- At kunne sortere en stor mængde indsamlet materiale og
dokumentere projektarbejdets vigtigste resultater så disse fremstår
klart og præcist. Samt forholde sig kritisk til resultaterne
- At opbygge en projektrapport på en for læseren logisk måde, og
sådan at læseren får en sikker fornemmelse af en rød tråd fra
problemformuleringen til konklusionen under læsningen af
rapporten.
- Forholde sig kritisk til andre studerendes materiale og
formulere kvalificerede spørgsmål til dette
- Arbejde i et projekt-team og udvise samarbejdsevner
- Anvende fagterminologi fra de tre fagområder korrekt
Kursusindhold
De studerende arbejder sammen i grupper, som er sat sammen så alle
studerende i gruppen har samme 2. fremmedsprog. Gruppen afleverer
efter 5 uger en projekt-rapport. Rapporten læses af
kursus-vejlederne og en anden projekt-gruppe. Denne anden
projekt-gruppe har som opgave sammen med kursus-vejlederne at
stille kritiske/uddybende/opklarende spørgsmål til
projekt-rapporten ved eksamen. (Hver gruppe har altså to opgaver -
at skrive en rapport selv - og at læse/stille spørgsmål til en
anden gruppes rapport). Se i øvrigt også under Prøveform og
Bemærkninger.
Det faglige hovedindhold fremgår af kursusbeskrivelsen for kurset
"International Markedsføring, International Økonomi, Computer
Netværk" - kursus nr. 62197.
Bemærkninger
Formulerede rammer for spørgerunden ifm. peer assessment sikrer, at
alle studerende:
1) Modtager spørgsmål inden for alle fagområder og
2) Får lejlighed til at stille spørgsmål inden for alle fagområder
Der er ligeledes formuleret rammer for, hvordan det skal markeres i
rapporten hvilke studerende, der har medvirket ved tilblivelsen af
hvilke afsnit.
Da tværfagligheden er meget vigtig, er det et krav at alle
studerende skal bidrage med afsnit til rapporten inden for alle tre
fagområder.
Sidst opdateret
03. februar, 2017