62033 Teknologi og Markedsføring

2016/2017

Kursusinformation
Technology and Marketing
Dansk
5
Diplomingeniør
F2A (man 13-17)
Campus Ballerup
Holdundervisning, workshops, eksterne indlæg, link til projektarbejde.
13-uger
Aftales med underviser, Alle skriftlige opgaver (præsentationer, rapporter, mm), skal være afleveret og godkendt for at blive indstillet til eksamen
Mundtlig eksamen
Mundtlig eksamen
20 minutter
7-trins skala , intern bedømmelse
PRTMI-U1
(62012)
Steen Mandsfelt Eriksen , Ballerup Campus, Bygning Ballerup, Tlf. (+45) 3588 5063 , steman@dtu.dk

62 DTU Diplom
I studieplanlæggeren
Overordnede kursusmål
Formål:
At den studerende opnår overordnede viden om nyeste teknologiske frembringelser, deres afledte innovationspotentiale samt den kontekst frembringelserne er tiltænkt.

At den studerende opnår forståelse for forskellige markedsføringsstrategier samt deres anvendelse indenfor både nye teknologiske innovationer, samt i forbindelse med rebranding af eksisterende og kendte produkter.

At den studerende kan identificere egnede markedsføringskanaler til specifikke brugergrupper gennem kendskab til disses færden og ageren i både den virtuelle såvel som den fysiske verden.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Beskrive teknologiske frembringelsers påvirkning af eksisterende markeder
  • Identificerer innovationstyper i forhold til en teknologiers cyklus
  • Undersøge hvilke markedsføringsstrategier der vurderes bedst egnede til et givent produkt og brugergruppe
  • Forstå nye teknologiske frembringelsers produktpotentialer
  • Identificere destruktive innovationers markedspåvirkninger med udgangspunkt i brugerbehovsanalyse
  • Forklare udvælgelsen af en given markedsføringsstrategi baseret på markedsføringsforskning og analyse
  • Anvende viden om relevante teknologiers stade i forskellige sammenhænge
  • Relatere innovationsbehov til relevante teknologier og value proposition
  • Udvælge marketingstrategi i forhold til segmentering og positionering i en international kontekst
Kursusindhold
Teknologisk Innovation og Markedsføring.
Litteraturhenvisninger
Essentials of Marketing Jim Blythe
Udvalgte cases/rapporter.
Udvalgte artikler.
Sidst opdateret
02. januar, 2017