62033 Teknologi og Markedsføring
2016/2017
Overordnede kursusmål
Formål:
At den studerende opnår overordnede viden om nyeste teknologiske
frembringelser, deres afledte innovationspotentiale samt den
kontekst frembringelserne er tiltænkt.
At den studerende opnår forståelse for forskellige
markedsføringsstrategier samt deres anvendelse indenfor både nye
teknologiske innovationer, samt i forbindelse med rebranding af
eksisterende og kendte produkter.
At den studerende kan identificere egnede markedsføringskanaler til
specifikke brugergrupper gennem kendskab til disses færden og
ageren i både den virtuelle såvel som den fysiske verden.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- Beskrive teknologiske frembringelsers påvirkning af
eksisterende markeder
- Identificerer innovationstyper i forhold til en teknologiers
cyklus
- Undersøge hvilke markedsføringsstrategier der vurderes bedst
egnede til et givent produkt og brugergruppe
- Forstå nye teknologiske frembringelsers produktpotentialer
- Identificere destruktive innovationers markedspåvirkninger med
udgangspunkt i brugerbehovsanalyse
- Forklare udvælgelsen af en given markedsføringsstrategi baseret
på markedsføringsforskning og analyse
- Anvende viden om relevante teknologiers stade i forskellige
sammenhænge
- Relatere innovationsbehov til relevante teknologier og value
proposition
- Udvælge marketingstrategi i forhold til segmentering og
positionering i en international kontekst
Kursusindhold
Teknologisk Innovation og Markedsføring.
Litteraturhenvisninger
Essentials of Marketing Jim Blythe
Udvalgte cases/rapporter.
Udvalgte artikler.
Sidst opdateret
02. januar, 2017