31384 Modulære Robotter

2016/2017

Kurset udbydes ikke i Juni 2017
Kursusinformation
Modular Robotics
Engelsk
5
Kandidat
Kurset udbydes under tompladsordningen
Juni
Campus Lyngby
Forelæsninger og projektarbejde
3-uger
Bedømmelse af opgave(r)/rapport(er)
Alle hjælpemidler er tilladt
bestået/ikke bestået , intern bedømmelse
Erfaring med programmering i C/C++/Java, svarende til 31371/31388/02101
David Johan Christensen , Lyngby Campus, Bygning 326, Tlf. (+45) 4525 3927 , djchr@elektro.dtu.dk

31 Institut for Elektroteknologi
I studieplanlæggeren
Overordnede kursusmål
At give de studerende en introduktion til udvalgte emner indenfor modulære robotter og kunstig intelligens samt at give dem praktisk erfaring i analyse, design, implementering og dokumentation i indlejret software udvikling af firmware og robot kontrol metoder.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • redegøre for karakteristika og komponenter i modulære robotter
  • redegøre for forskellige paradigmer indenfor kunstig intelligens og robotter
  • redegøre for og anvende metoder til indlejret software udvikling
  • analysere fordele og ulemper ved robot designs og kontrol metoder
  • designe og implementere indlejret firmware i C som kommunikerer, læser sensorer og styrer aktuatorer
  • designe og implementere et indlejret kontrol system for en modulær robot for at løse en opgave
  • teste, fejlfinde og dokumentere et indlejret software system
  • udvikle, dokumentere og validere en modulær robot løsning til en given opgave
Kursusindhold
Kurset består af et antal forelæsninger som omhandler modulære robotter, kontrol metoder baseret på kropslig kunstig intelligens samt metoder til indlejret software udvikling. Sideløbende med forelæsningerne vil de studerende arbejde i mindre grupper hvor de baseret på en eksisterende modulær robot platform skal designe og programmere robot løsninger til et antal givne opgaver. I løbet af kurset afholdes en række turneringer hvor gruppernes robotter skal konkurrere imod hinanden i at løse de forskellige opgaver. Projekt arbejdet dokumenteres med individuelle posters som præsenteres for de andre studerende og evalueres på en bestået/ikke bestået skala.
Sidst opdateret
04. maj, 2017