Overordnede kursusmål
- At gøre de studerende i stand til bedre at forstå og forholde sig
kritisk til aktuelle forskningsresultater
inden for effektelektronik.
- At gøre de studerende fortrolige med videnskabelige artikler og
andre publikationer inden for
feltet.
- At gøre de studerende i stand til kritisk at vurdere andres og
egne artikler.
- At øge de studerendes evne til at formidle og diskutere egne
videnskabelige synspunkter.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- At gøre de studerende i stand til bedre at forstå og forholde
sig kritisk til aktuelle forskningsresultater inden for
effektelektronik.
- At gøre de studerende fortrolige med videnskabelige artikler og
andre publikationer inden for feltet.
- At gøre de studerende i stand til kritisk at vurdere andres og
egne artikler.
- At øge de studerendes evne til at formidle og diskutere egne
videnskabelige synspunkter.
- At gøre de studerende i stand til kritisk at bedømme metoderne
og resultaterne i en videnskabelig publikation indenfor
området.
- At gøre de studerende i stand til at organisere og formulere
egne videnskabelige resultater.
- At gøre de studerende i stand til at debattere og kritisere
indholdet i videnskabelige artikler.
- At gøre de studerende i stand til at sammenligne og evaluere
egne resultater med dem i videnskabelige artikler.
Kursusindhold
Kurset vil bestå af præsentationer af ph.d.-studerende af
videnskabelige artikler fra anerkendte
tidsskrifter. Artiklens formål, resultater og konklusioner skal
præsenteres, og en kritisk stillingtagen
til metode og resultat skal foretages. Den enkelte studerende skal
redegøre for hvad det
nye i artiklen er og for hvorledes dette kan bidrage til
vedkommendes forskningsprojekt. Hver
præsentation skal resultere i én sides resume med de vigtigste
resultater og konklusioner.
Bemærkninger
Paper'et udvælges i forvejen af den studerende som skal
fremlægge på den pågældende seminar-dag. Til hver seminar-dag har
de studerende i forvejen læst og ... det udvalgte paper.
PhD-vejlederne deltager i fremlæggelsen og diskussionen. Hver
studerende skal fremlægge mindst 3 af den studerendes egne
paper's i løbet af kurset samt deltage i 12 seminar-dage.
Mindst 2 af de 3 papers skal være den studerendes eget forslag til
journal paper.
Sidst opdateret
05. december, 2016