31357 Journal klub om effektelektronik

2016/2017

Kursusinformation
Journal Club in Power Electronics
Engelsk
5
Ph.d., Faglig identitetskursus
Efterår og Forår
Mandage, efter aftale med læreren.
Campus Lyngby
Seminarer.
[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]
Bedømmelse af opgave(r)/rapport(er)
Skriftlige hjælpemidler er tilladt
bestået/ikke bestået , intern bedømmelse
Videregående emner indenfor effektelektronik. MSc projekt-studerende indenfor området kan følge dette kursus.
Michael A. E. Andersen , Lyngby Campus, Bygning 325, Tlf. (+45) 4525 3601 , ma@elektro.dtu.dk

31 Institut for Elektroteknologi
Hos underviser
Overordnede kursusmål
- At gøre de studerende i stand til bedre at forstå og forholde sig kritisk til aktuelle forskningsresultater
inden for effektelektronik.
- At gøre de studerende fortrolige med videnskabelige artikler og andre publikationer inden for
feltet.
- At gøre de studerende i stand til kritisk at vurdere andres og egne artikler.
- At øge de studerendes evne til at formidle og diskutere egne videnskabelige synspunkter.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • At gøre de studerende i stand til bedre at forstå og forholde sig kritisk til aktuelle forskningsresultater inden for effektelektronik.
  • At gøre de studerende fortrolige med videnskabelige artikler og andre publikationer inden for feltet.
  • At gøre de studerende i stand til kritisk at vurdere andres og egne artikler.
  • At øge de studerendes evne til at formidle og diskutere egne videnskabelige synspunkter.
  • At gøre de studerende i stand til kritisk at bedømme metoderne og resultaterne i en videnskabelig publikation indenfor området.
  • At gøre de studerende i stand til at organisere og formulere egne videnskabelige resultater.
  • At gøre de studerende i stand til at debattere og kritisere indholdet i videnskabelige artikler.
  • At gøre de studerende i stand til at sammenligne og evaluere egne resultater med dem i videnskabelige artikler.
Kursusindhold
Kurset vil bestå af præsentationer af ph.d.-studerende af videnskabelige artikler fra anerkendte
tidsskrifter. Artiklens formål, resultater og konklusioner skal præsenteres, og en kritisk stillingtagen
til metode og resultat skal foretages. Den enkelte studerende skal redegøre for hvad det
nye i artiklen er og for hvorledes dette kan bidrage til vedkommendes forskningsprojekt. Hver
præsentation skal resultere i én sides resume med de vigtigste resultater og konklusioner.
Bemærkninger
Paper'et udvælges i forvejen af den studerende som skal fremlægge på den pågældende seminar-dag. Til hver seminar-dag har de studerende i forvejen læst og ... det udvalgte paper. PhD-vejlederne deltager i fremlæggelsen og diskussionen. Hver studerende skal fremlægge mindst 3 af den studerendes egne paper's i løbet af kurset samt deltage i 12 seminar-dage. Mindst 2 af de 3 papers skal være den studerendes eget forslag til journal paper.
Sidst opdateret
05. december, 2016