02841 Computerspilprogramering i en produktion (DADIU)

2016/2017

Kursusinformation
Computer Game Programming in a Production (DADIU)
Engelsk
15
Kandidat
Efterår
Kurset foregår i alle skemamoduler og løber i anden halvdel af 13-uger period
Campus Lyngby
Projektorienteret gruppearbejde
[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]
Umiddelbart efter undervisningen (3-ugers-kursus)
Bedømmelse af opgave(r)/rapport(er)
Alle hjælpemidler er tilladt
7-trins skala , intern bedømmelse
02840
Minimum 2 Maksimum: 10
Michael Rose , Lyngby Campus, Bygning 321, Tlf. (+45) 4525 3892 , mros@dtu.dk

01 Institut for Matematik og Computer Science
I studieplanlæggeren

Studerende, der tilmelder sig dette kursus skal være optaget på DADIU
Kontakt underviseren for information om hvorvidt dette kursus giver den studerende mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk
Overordnede kursusmål
At give de studerende erfaring i at programmere et komplet computerspil i et realistisk udviklingsmiljø.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • arbejde i alle faser af en software udviklingsproces
  • samarbejde med et hold i et realistisk multidisciplinært miljø
  • give teknisk feedback til en project manager ang. kravspecifikation
  • deltage i en agile udviklingsproces
  • vælge algoritmer og datastrukturer, der egner sig til spiludvikling
  • optimere et computerprogram for at opnå bedst ydelse
  • inddrage bruger feedback i software forbedring
  • designe, udføre og tilføje spil mekanismer til en eksisterende engine
Kursusindhold
Udvikling af game features så som spilregler og spilmekansimer, animation, grafik, og AI med Unity3D spil engineen.
Bemærkninger
Kurset foregår i eller nær Københavnsområdet.
Sidst opdateret
31. oktober, 2016