02826 Lyddesign til digitale medier
2016/2017
Overordnede kursusmål
Kursets mål er at gøre studerende i stand til at udvikle
applikationer til lyd og audio design ved brug af dynamisk
programmeringssprog og -teknikker. Anvendelsesområder omfatter
computerspil og andre interaktive digitale medier.
Læringsmål
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- designe og implementere programmer med et funktionelt eller
dataflow sprog
- anvende programmeringsmetodikker til tids- og event-baserede
beregningsproblemer
- manipulere symbolske repræsentationer for audio og lyd
- forstå matematiske og computermæssige principper, der ligger
til grund for musikteknologier
- orstå og anvende elementer af lydsyntese og rendering
- anvende rekursion og polymorfiske højereordensfunktioner i
computerberegninger til digitale medier
- analysere korrekthed og skalerbarhed for lyd programmer
- anvende principper for generativ komposition og adaptiv audio i
interaktive programmer såsom computerspil
Kursusindhold
Lyddesign og adaptiv audio: deklarativ modellering til lyd,
anvendelse af Supercollider go PureData lydbiblioteker, lydsyntese
og rendering, algoritmisk musik. generativ lyd
Programmering: funktionelle programmer, anvendelse af rekursion og
højereordensfunktioner, tidsflow og event programmering.
Sidst opdateret
28. oktober, 2016