2015/2016

62L90 Afgangsprojekt DL

Engelsk titel:

Final Project

Sprog:

Point( ECTS )

15

Kursustype:

Deltidsdiplom
Kurset udbydes under tompladsordningen
 

Undervisningens placering:

Campus Ballerup

Undervisningsform:

2 undervisningsgange, herefter individuel vejledning

Kursets varighed:

[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]

Eksamensplacering:

Aftales med underviser, Oplyses på CampusNet

Evalueringsform:

Bedømmelsesform:

Obligatoriske forudsætninger:

Overordnede kursusmål:

Formålet med afgangsprojektet er at kvalificere de studerende til at identificere, reflektere og analysere en tværfaglig, praksisorienteret ledelsesproblemstilling og angive løsninger og handlemuligheder gennem anvendelse af teorier, strategier og metoder.

Læringsmål:

En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Skal kunne anvende viden om ledelsesteorier og metoder på en reflekteret måde, og skal i forhold til den valgte problemstilling kunne anlægge et helhedsperspektiv på relevansen af de forudgående modulers indhold. (Viden og forståelse)
  • Skal i et videnskabsteoretisk perspektiv kunne identificere, forstå og skelne mellem forskellige teorier og metoder i forhold til en given/egen ledelsesmæssig praksis og den valgte problemstilling. (Viden og forståelse)
  • Skal kunne reflektere over for deres forskellige betydninger i forhold til egen praksis og den valgte problemstilling, herunder identificere egne perspektiver og reflektere over deres betydning for etiske valg, ledelsesmæssige beslutninger og handlinger. (Viden og forståelse)
  • Skal kunne iagttage, indsamle, bearbejde og analysere empiri i forhold til den valgte problemstilling, til egne ledelsesmæssige forhold, udfordringer og beslutninger på en relevant måde. (Færdigheder)
  • Skal kunne perspektivere og vurdere resultaterne af analyserne i forhold til valgte teorier og metoder, samt begrunde egen ledelsesmæssig praksis i forhold hertil, f.eks. ved at forholde sig reflekterende til resultaternes mulighed for anvendelse i egen praksis. (Færdigheder)
  • Skal kunne skabe og formidle forståelse for komplekse problemstillinger i forhold til organisationen, til dens samspil med omverdenen og til ledelsesmæssige valg, tiltag og udfordringer. (Færdigheder)
  • Skal kunne begrunde egen ledelsesmæssig praksis i forhold hertil. (Færdigheder)
  • Skal kunne udvikle strategier for, realisere og håndtere ledelsesmæssige og organisatoriske udfordringer i forhold til den valgte problemstilling. (Kompetencer)
  • Skal kunne omsætte viden og færdigheder i forhold til den valgte problemstilling inden for rammerne af egne organisatoriske samarbejdsrelationer og ledelsesmæssig etik f.eks. ved at indgå i et konstruktivt samarbejde med organisationens aktører om at håndtere og skabe deltagelse i, og refleksion over, organisatorisk udvikling. (Kompetencer)
  • Skal tage ansvar for komplekse ledelses - og organisatoriske problemstillinger og kunne komme med begrundede forslag til valg af løsninger, styringsmetoder og handlinger. (Kompetencer)
  • Skal kunne identificere behov for og strategisk tilrettelægge kompetenceudvikling i forhold til den valgte problemstilling. (Kompetencer)

Kursusindhold:

Indhold:
• Arbejdet med afgangsprojektet skal relateres til studiets øvrige moduler og uddybe arbejdet i disse moduler med
• videnskabsteoretiske, strategiske og metodiske perspektiver
• projektopgaveskrivning
• den studerendes professionelle kompetenceudvikling

Litteraturhenvisninger:

Se CampusNet

Kursusansvarlig:

Isa Keller-Andreasen , Ballerup Campus, Bygning Ballerup, Tlf. (+45) 3588 5118 , iske@dtu.dk

Institut:

62 DTU Diplom

Tilmelding:

På instituttet
Ca. 3 uger før kursusstart
Sidst opdateret: 14. april, 2015