10% undervisning/dialog, 40% selv-studie og 50% praktisk
design.
Den studerende foreslår et elektronisk design samt tilhørende
anbefalet læseliste.
Emnerne er ikke begrænset til elektronik, men skal indeholde et
elektronikdesign.
Designed skal være accepteret af vejleder for at kurset kan finde
sted.
Aftales med underviser, Aftales med underviser,
E1A, F1A
Evalueringsform:
Bedømmelsesform:
Anbefalede forudsætninger:
Deltagerbegrænsning:
Minimum 1
Overordnede kursusmål:
Kurset er designet med henblik på at give den studerende praktisk
erfaring med CDIO projekt implementering i emner, der ligger ud
over det normale curriculum.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Anvende begreber, teori, komponenter og metoder indenfor
kursets emneområde.
Beskrive, udvikle og anvende matematiske modeller for de
komponenter, som anvendes i kurset.
Specificere, designe, beregne, analysere, modellere, simulere,
konstruere, teste og dokumentere hardware
Planlægge, specificere, samarbejde, dokumentere and anvende
relevant ingeniørmæssige terminologi og sprogbrug.
Relatere mellem specifikationer, beregninger, simuleringer og
målinger samt drage klare og revelante konklusioner
Begrunde årsager og forskelle mellem beregnede, simulerede og
målte resultater.
Diskutere forskelle i forhold til relevant teori, simulationer
og tests.
Relatere projekt indhold til forskning på
fagområdet.
Kursusindhold:
Den studerende foreslår et elektronisk design samt tilhørende
anbefalet læseliste.
Oplægget skal være akcepteret af vejleder for at kurset kan finde
sted.
Emnerne er ikke begrænset til, men skal indeholde et elektronik
design.
Litteraturhenvisninger:
Fastlægges som led i kursus-aftalen
Bemærkninger:
Intern evaluering baseret på projekt præsentation og efterfølgende
evaluering af rapport ( Reports and presentation demonstrating
constructed hardware)
7 trins skala
Karakterniveau er som følgende:
02
For minimum grundlæggende kendskab og rutine i henhold til
læringsmålene i punkt 1 og 2.
7
For viden, rutine og implementering i overensstemmelse med
læringsmålene punkt 1 til 5.
12
For viden, rutine, implementering og demonstration af forståelse i
overensstemmelse med læringsmålene punkt 1 til 7
Evaluering:
Evalueringen baseres på
- curriculum
- projektet og
- en præsentation af løsningen samt projektrapport.
Der afholdes en oversigtsforelæsning i løbet af første uge, i
hvilken den studerende demonstrerer den besiddelse af nødvendig
viden for projektets udførsel.
Det praktiske design gennemføres og der udarbejdes en rapport incl.
alle nødvendige beregninger og teknisk dokumentation.
Sidst i 3-ugers perioden præsenterer den studerende resultatet og
der afleveres projekt rapport for endelig evaluering.
I den sidste uge i 3-ugers perioden præsenterer den studerende
designet incl. en demonstration af den konstruerede hardware.
Hver studerende i projektdeltagelsen har 30 min. til deres
præsentation.
Hvis der laves en gruppepræsentation skal præsentationen
tilrettelægges således at de væsentligste aspekter i projektets
elementer er dækket, så præsentationerne er forskellige og hver
individuel præsentation har en god teknisk spændvidde.
Vejlederen vil være til stede ved præsentationen, tager noter til
brug for evalueringen og stiller spørgsmål på baggrund af
præsentationen og rapporten.
Den endelige evaluering er baseret på et generelt indtryk af det
opnåede niveau i forhold til kursets målsætning. Evalueringen
baserer sig på rapporten, præsentationen og den individuelle
præstation i projektperioden.
Det gives karakter efter 7 trins skalaen.
Studerende kan aflevere rapport på dansk eller engelsk.
Den studerende og vejlederen aftaler projektets endelige
specifikation i starten af 3-ugers perioden
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Kontakt underviseren for information om hvorvidt dette kursus giver
den studerende mulighed for at lave eller forberede et projekt som
kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed,
klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk