At give de studerende relevant viden med henblik på afsætning på
tysktalende markeder, at sætte de studerende i stand til at
formidle 4. semesters projekt, at udbygge de studerendes kendskab
til tysk kultur og grammatik, især til brug i en
forretnings-/forhandlingssammenhæng, samt at skærpe de studerendes
mundtlige kompetencer.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
anvende grammatiske, stilistiske, sproglige virkemidler
nogenlunde korrekt i en præsentation og i forretnings- eller
forhandlingssituationer
selvstændigt og struktureret fremlægge en længere tysk
fagtekst
kende til teoretisk og praktisk viden om kulturforskelle
indsamle informationer mhp. analyse af relevante markeder
anvende korrekt fagterminologi
kommunikere på et nogenlunde korrekt, flydende og nuanceret
tysk
formidle og redegøre for projektindholdet på en professionel
måde
fremlægge projektet under hensyntagen til den relevante
målgruppe
Kursusindhold:
Marketing med fokus på terminologien,
forretnings-/forhandlingskultur
Litteraturhenvisninger:
-Betriebswirtschaftslehre der Unternehmung, Jürgen Müller, 29.
Auflage 2014, EUROPA LEHRMITTEL
-Deutsch-dänische Geschäftskultur, Ein praxisorientierter Zugang,
Doris Rehrmann-Jørgensen/Marie-Luise von der Banck, REBA Verlag,
2011
-Diverse undervisningsmateriale
Bemærkninger:
Eksamen består i en mundtlig præsentation af hhv. opstart og status
af 4. semesters projekt samt et spørgsmål i eksamenspensum.
Forudsætning for deltagelse i eksamen er godkendelse af en
obligatorisk skriftlig opgave samt en mundtlig præsentation.
Afleveringen aftales med underviseren.