Aftales med underviser, Alle skriftlige opgaver
(præsentationer, modeller, rapporter, mm, )skal være afleveret og
godkendt for at blive indstillet til eksamen
Evalueringsform:
Bedømmelsesform:
Anbefalede forudsætninger:
,
Overordnede kursusmål:
Begrebsafklaring:
Ordet produktudvikling dækker i denne fagbeskrivelse fysiske,
virtuelle, interaktions eller servicebaserede frembringelser.
Formål:
At den studerende efter endt kursus har opnået brugbart kendskab
til inkrementel / radikal produktudvikling samt reverse
engineering. Endvidere vil den studerende kunne planlægge, beskrive
og lede et givent produktudviklingsforløb samt dokumentere og
afrapportere processerne, skriftligt samt i prototype.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Kan identificere et produkts ”opdateringspotentiale”.
Kan identificere inkrementelle forbedringsmuligheder.
Kan beskrive en relevant dataindsamling i forbindelse med et
produktudviklingsprojekt.
Vil være i stand til at forudsige en relevant
teamsammensætning
Vil kunne afkode en problemstilling og ”oversætte” den til
relevante aktører i et projekt, herunder beskrive relevante
standarder, normer og regulativer.
Vil kunne illustrere og kommunikere problemstillinger,
løsninger mm.
Kan organisere og realisere løsningsforslag til
Prototypeniveau.
Kan dokumentere og afrapportere et produktudviklingsforløb i
skrift og tegningsdokumentation .
Product design and Development by Karl T. Ulrich and Steven D.
Eppinger. 5´edition 2012. Relevante cases, normer, regulativer
mm.
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Dette kursus giver den studerende en mulighed for at lave eller
forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om
bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på
http://www.groendyst.dtu.dk