At sætte den studerende i stand til selvstændigt at gennemføre
kreativ idéudvikling fra teori til praksis på baggrund af opnåede
ingeniørkompetencer.
Læringsmålene er fælles med DTU's Blue Dot læringsmål.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Anvende ingeniørmæssige principper/teorier/metoder baseret på
nyeste udvikling/forskning til helhedsorienteret løsning
Anvende metodik for indsamling/analyse af data og eksisterende
viden om ingeniørmæssige problemstillinger
Skabe ideer og konceptforslag til løsninger baseret på
indsamlede/analyserede data
Skabe (radikal) innovation med forskere og professionelle
Samarbejde med både fagfæller og ikke-fagfæller om projektet i
alle dets faser
Kommunikere med både fagfæller og ikke-fagfæller om projektet i
alle dets faser
Udføre projektledelse, -styring og kvalitetskontrol
Udføre dynamisk justering i forhold til projektstatus/opnåede
resultater for løbende optimering
Udarbejde vurderinger af mulige løsningers potentiale og
realiserbarhed
Kursusindhold:
Kurset rummer gennemførelsen af et selvprogrammeret opgaveforløb i
forbindelse med udførelsen af et større innovationsorienteret
designprojekt fra koncept til prototype, f.eks. i forbindelse med
Solar Decathlon/Danish Building Academy-aktiviteter.
I august 2016 omhandler kurset design og bygning af prototyper og
mockups for Team DTUs projekt til Solar Decathlon 2017.
Bemærkninger:
Kurset kræver gode faglige og tværfaglige kompetencer.
Kurset er et Generelt Retningskompetencekursus på
Kandidatuddannelsen i Bygningsdesign.
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Dette kursus giver den studerende en mulighed for at lave eller
forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om
bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på
http://www.groendyst.dtu.dk