At give de studerende erfaring i at programmere et komplet
computerspil i et realistisk udviklingsmiljø.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
arbejde i alle faser af en software udviklingsproces
samarbejde med et hold i et realistisk multidisciplinært
miljø
give teknisk feedback til en project manager ang.
kravspecifikation
deltage i en agile udviklingsproces
vælge algoritmer og datastrukturer, der egner sig til
spiludvikling
optimere et computerprogram for at opnå bedst ydelse
inddrage bruger feedback i software forbedring
designe, udføre og tilføje spil mekanismer til en eksisterende
engine
Kursusindhold:
Udvikling af game features så som spilregler og spilmekansimer,
animation, grafik, og AI med Unity3D spil engineen.
Bemærkninger:
Kurset foregår i eller nær Københavnsområdet.
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Kontakt underviseren for information om hvorvidt dette kursus giver
den studerende mulighed for at lave eller forberede et projekt som
kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed,
klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk