Det overordnede mål for kurset er at
kunne optimiere design af cross-media indhold i spil, apps og
social media interaktion i forhold til værdiskabende elementer i
forretningsmodeller.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Analysere afgrænsinger indenfor forretningsområder for at
identificere nye muligheder for innovation
Identificere forretningsmodel komponenter med henblik på at
formulere strategier for vedvarende innovation
Anvende interessent analyse til at definere økosystem samt
rekonfigurering af værdikæde elementer
Implementere brugerbehov relateret til specifikke
markedssegmenter som features i et MVP minimum viable product
Formulere brugerbehov som hypoteser der kan valideres iterativt
som MVP minimum viable prototyper
Identificere nøgle ressourcer, aktiviteter og metrikker for et
MVP minimum viable product
Anvende kvalitets- og risikostyring til forbedring af tidlige
MVP iterationer og reformulering af innovationsprocessen
Definere i hvilken grad kundeservice, distributionskanaler,
brand og kunde engagement skal valideres iterativt i forhold til
MVP produktet
Præsentere mål og rationale for et foreslået digitalt
indholdsprodukt MVP minimum viable product effektivt både mundligt
og skriftligt
Kursusindhold:
Kurset giver de studerende et grundlag for at modellere relationer
i form af interessent og værdikædeanalyse for produkt-baseret
planlægning af digitalt medieindhold. Medie forretningsmodeller
samt udvikling af nye innovative koncepter analyseres udfra en
entrepreneurmæssig vinkel. De studerende har mulighed for at
fokusere projektarbejde i forhold til Venture Cup's Business
Model Competition
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Kontakt underviseren for information om hvorvidt dette kursus giver
den studerende mulighed for at lave eller forberede et projekt som
kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed,
klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk