2014/2015

62569 Skak programmering

Engelsk titel:

Chess programming

Sprog:

Point( ECTS )

7,5

Kursustype:

Diplomingeniør
 

Skemaplacering:

Januar

Undervisningens placering:

Campus Ballerup

Undervisningsform:

Projektarbejde i grupper

Kursets varighed:

3-uger

Eksamensplacering:

Aftales med underviser

Evalueringsform:

Bedømmelsesform:

Tidligere kursus:

EAIT-U1

Obligatoriske forudsætninger:

Anbefalede forudsætninger:

,

Overordnede kursusmål:

Kursets overordnede mål er at lade den studerende arbejde med komplicerede komplekse algoritmer, der presser computerens ydeevne til det yderste. Af samme grund har de fleste pionerer inden for Kunstig intelligens: John von Neuman, Allan Turing, Herbert Simon, Allen Newell , Ken Thompson, Ivan Bratko udviklet skakprogrammer for at teste maskiner og algoritmer.

Læringsmål:

En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • At designe og implementere et skakprogram
  • Implementere komplekse algoritmer
  • Optimere komplekse algoritmer
  • Arbejde med programmer, der der har begrænset svartid
  • Arbejde med programmer, der har stort memory behov
  • At lave skriftlig dokkumentation
  • At debatere ovenstående problemstillinger
  • At arbejde med gruppe projekter

Kursusindhold:

Design og implementering af et skakprogram. Der arbejdes i progektgrupper.
Det forudsættes at deltagerne har fulgt kurset 62526: Artificial Intelligence in computergames, eller har tilsvarende forudsætninger.

Bemærkninger:

Evaluering efter 7-skalaen

Kursusansvarlig:

Bjørn Klint Christensen , Ballerup Campus, Bygning Ballerup, Tlf. (+45) 3588 5159 , bjchr@dtu.dk

Institut:

62 DTU Diplom

Tilmelding:

I CampusNet
Sidst opdateret: 02. oktober, 2014