Kursets overordnede mål er at lade den studerende arbejde med
komplicerede komplekse algoritmer, der presser computerens ydeevne
til det yderste. Af samme grund har de fleste pionerer inden for
Kunstig intelligens: John von Neuman, Allan Turing, Herbert Simon,
Allen Newell , Ken Thompson, Ivan Bratko udviklet skakprogrammer
for at teste maskiner og algoritmer.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
At designe og implementere et skakprogram
Implementere komplekse algoritmer
Optimere komplekse algoritmer
Arbejde med programmer, der der har begrænset svartid
Arbejde med programmer, der har stort memory behov
At lave skriftlig dokkumentation
At debatere ovenstående problemstillinger
At arbejde med gruppe projekter
Kursusindhold:
Design og implementering af et skakprogram. Der arbejdes i
progektgrupper.
Det forudsættes at deltagerne har fulgt kurset 62526: Artificial
Intelligence in computergames, eller har tilsvarende
forudsætninger.