2014/2015

62200 Cross-Cultural Management and Marketing

Kurset henvender sig IKKE til studerende på Eksportingeniørstudiet, da samme fag udbydes på 7. semester, kursus 62244 Innovation af forretningskoncepter - teori.

Engelsk titel:

Cross-Cultural Management and Marketing

Sprog:

Point( ECTS )

5

Kursustype:

Diplomingeniør
Kurset udbydes under åben uddannelse
 

Skemaplacering:

E1A (man 8-12) og E5A (ons 8-12)
Forår
Kurset ligger samtidig med kursus 62244 Innovation af forretningskoncepter - teori på Eksportingeniørstudiets 7. semester.

Undervisningens placering:

Campus Ballerup

Undervisningsform:

Aktiv studenterdeltagelse, som inkluderer nøgleintroduktioner og gruppearbejde for at forbedre forståelsen jf. Bjarne Herskins Synergimodel. Ugentlige studenterpræsentationer, som udgør en stor del af kurset.

Kursets varighed:

13-uger

Eksamensplacering:

Særlig dag

Evalueringsform:

Hjælpemidler:

Bedømmelsesform:

Tidligere kursus:

XCCMM-U1

Overordnede kursusmål:

At forberede de studerende til at kunne identificiere og analysere de udfordringer og muligheder, der findes i et globalt forretningsmiljø.

Læringsmål:

En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • forklare kulturelle variabler og dynamikker i international marketing
  • analysere forhandlingssituationer og udvælge passende forhandlingsstrategier
  • opnå viden om globalisering af forretnings- og marketingsmiljøer, herunder reflektion om sprog og interkulturelkommunikation.
  • skabe interkulturelle marketingsstrategier
  • analysere produktstandardisering og fleksibilitet og deres udfordringer i et globalt miljø
  • forstå den kritiske rolle prisfastsættelse spiller i international marketing
  • analysere og forklare international distribution, netværk og promotion
  • opnå viden om forretningsinnovation

Kursusindhold:

Kulturelle variabler og dynamikker i international marketing.
Overvejelser mht. til sprog og interkulturelkommunikation.
Forhandlingsstrategier.
Globaliseringsdrivere i forretnings- og marketingsmiljøer.
Interkulturel marketingsstategi.
Produktstandardisering og fleksibilitet.
Prisfastsættelsens kritiske rolle.
Internationale distributionskanaler, netværk og promotion.
Forretningsinnovation.

Litteraturhenvisninger:

Usunier, J.C. & Lee, J.A.(2013) Marketing Across Cultures, 6th ed., Pearson
Schilling, M.A. (2013) Strategic Management of Technological Innovation, 4th ed. McGraw-Hill
Mondahl, Margrethe Smedegaard, Svendsen, Lisbet Pals & Rasmussen, Jonas (2010). Professional Oral Communication in English. Handelshøjskolens Forlag.

Bemærkninger:

Eksportingeniørstuderende kan ikke tilmelde sig dette kursus.

Kursusansvarlig:

Charlotte Conradsen Jørgensen , Ballerup Campus, Bygning Ballerup, Tlf. (+45) 3588 5411 , ccjo@dtu.dk

Institut:

62 DTU Diplom

Tilmelding:

I CampusNet
Sidst opdateret: 05. maj, 2014