Forelæsninger, analyse af cases i arbejdsgrupper, kurset
indeholder 13 undervisningsdage a 4 timer: to timers forelæsning og
to timers gruppearbejde/coacing. Undervisning på skift af CBS og
DTU. Kurset indeholder præsentationer af erfarne folk fra
erhvervslivet og forskere med med kendskab til de teknologier de
studerende arbejder med.
Aftales med underviser, Aftales med underviser,
endnu ikke fastlagt
Evalueringsform:
Hjælpemidler:
Bedømmelsesform:
Obligatoriske forudsætninger:
Anbefalede forudsætninger:
Deltagerbegrænsning:
Minimum 20
Overordnede kursusmål:
Kursusmålet er at skabe en mulighed for at studerende fra
forskelige studieretninger (CBS, DTU) kan samarbejde om at udvikle
kommercialiserings strategier for forskellige teknologier.
Kurset vil introducere de studerende for teorier, modeller og
redskaber som er nødvendige for at indentificere, udvikle og
kommercialisere nye teknologier.
Kurset vil trække på viden fra entrepreneurskab, økonomi,
management,marketing, organisation og strategi. Nøglekoncepter fra
entrepreneurskab og innovation vil blive kædet sammen og skabe et
sammenhængende kursus i hvordan man effektivt evaluerer lovende
ideers kommercielle potentiale
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
See English
See English
See English
See English
See English
See English
See English
See English
See English
See English
Kursusindhold:
See English
Litteraturhenvisninger:
See English
Bemærkninger:
See English
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Dette kursus giver den studerende en mulighed for at lave eller
forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om
bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på
http://www.groendyst.dtu.dk