Kurset vil bestå af mundtlige præsentationer fra de studerende
af videnskablige artikler. Formål, resultater og konklusioner
præsenteres og er genstand for et kritisk review af metoder og
resultater. Den enkelte studerende skal præsentere de elementer som
er vigtige for den studerendes egen forskning. Præsentationerne
gives mundligt med noter til publikum.
At bringe den studerende i stand til bedre at forstå og forholde
sig kritisk til forskning inden for fagområdet fluid mekanik. At
gøre den studerende fortrolig med vigtige videnskabelige artikler
og andre publikationer indenfor feltet. At bringe den studerende i
stand til at gennemgå andre og egen artikler. At bibring den
studerende evnen til at kommunikere og diskutere videnskabelige
synspunkter.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Foretag et litteraturstudie af et specifikt emne i
biblioteksdatabaser
Udvælge de mest relevante artiker fra litteraturstudiet
Relatere forskellige artikler indenfor et specifikt emne og
give et kort overblik over state-of-the art
Gennemgå metoder og resultater fra en videnskabeligt
artikel
Foretage en kritisk vurdering af diskussion og konklusion af en
videnskabelig artikel
Præsenter indholdet af en videnskabelig artikel mundtligt for
studerende
Deltage konstruktivt i en diskussion af et videnskabeligt
arbejde
Gennemgå en artikel skrevet af en peer studerende
Præsentere egne resultater i en form som kan anvendes ved
videnskabelige konferencer
Kursusindhold:
Kurset vil bestå af præsentationer af de studerende af
videnskabelige artikler fra anerkendte tidsskrifter. Formål,
resultater og konklusioner skal præsenteres, og en kritisk
gennemgang af metode og resultater skal foretages. Den enkelte
studerende skal redegøre for de vigtige elementer i artiklen, og
hvordan dette kan bidrage til vedkommendes forskningsprojekt.
Præsentationerne gives som visuelle præsentationer og skal
resultere i et resume af de vigtigste resultater og
konklusioner.
Bemærkninger:
Artiklen udvælges i forvejen af ​​den
studerende som skal holde præsentationen på den aktuelle kursusdag.
Den ansvarlige underviser skal godkende de valgte artikler. For
hver kursusdag skal alle deltagere have læst og adgang til den
valgte artikel. Ph.d. vejlederne kan deltage i oplæg og
diskussioner. Hver studerende skal fremlægge mindst 2 artikler i
løbet af kurset samt deltage i 12 seminarer.