Dette kursus er første del af DADIU forløbet.
Studerende, der tilmelder sig dette kursus skal være optaget på
DADIU og skal samtidigt tilmelde sig 02841.
At give den studerende grundig indsigt i spiludvikling set fra en
programmørs synspunkt.
Herunder træning i programmering indenfor computerspil domænet og i
samarbejde med andre kompetencer i en spilproduktion. En vigtig del
af kurset er et selvstændigt udviklingsprojekt, hvor den studerende
udvikler et softwareredskab i samarbejde med en anden komptence,
der optræder som klient og motiverer projektet.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Udvikle en avanceret softwarekomponent til et
computerspil.
Samarbejde med folk der har andre kompetencer indenfor
spiludvikling.
Hurtigt udvikle prototyper til computerspil.
Udvikle til computerspil både i script sprog
(spilprogrammering) og oversatte sprog.
Demonstrere bredt kendskab til både hardware og software
platforme for computerspil.
Demonstrere overblik over computerspillets udvikling.
Demonstere solidt kendskab til et bestemt udviklingsmiljø til
computerspil.
Udvælge de bedste metoder til at løse et problem indenfor spil
programmering.
Kursusindhold:
Computerspil og spiludvikling bredt, betydningsfulde computerspil,
Unity3D spilmotoren, udvikling af komplet mini spil på få dage,
selvstændigt kompetenceprojekt svarende til research and
development i et spilfirma.
Bemærkninger:
Aktiviteterne foregår nær Københavnsområdet, men det meste af tiden
ikke på DTU.
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Kontakt underviseren for information om hvorvidt dette kursus giver
den studerende mulighed for at lave eller forberede et projekt som
kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed,
klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk