Kursets mål er at gøre studerende i stand til at udvikle
applikationer til lyd og audio design ved brug af dynamisk
programmeringssprog og -teknikker. Anvendelsesområder omfatter
computerspil og andre interaktive digitale medier.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
designe og implementere programmer med et funktionelt
sprog
anvende programmeringsmetodikker til tids- og event-baserede
beregningsproblemer
manipulere symbolske repræsentationer for audio og lyd
forstå matematiske og computermæssige principper, der ligger
til grund for musikteknologier
orstå og anvende elementer af lydsyntese og rendering
anvende rekursion og polymorfiske højereordensfunktioner i
computerberegninger til digitale medier
analysere korrekthed og skalerbarhed for funktionelle lyd
programmer
anvende principper for generativ komposition og adaptiv audio i
interaktive programmer såsom computerspil
Kursusindhold:
Lyddesign og adaptiv audio: deklarativ modellering til lyd,
anvendelse af Supercollider lydbibliotek, lydsyntese og rendering,
algoritmisk musik. generativ lyd
Programmering: funktionelle programmer, anvendelse af rekursion og
højereordensfunktioner, tidsflow og event programmering.