At give de studerende relevant viden med henblik på afsætning på
fransktalende markeder, at sætte de studerende i stand til at
formidle 4. semesters projekt, at udbygge de studerendes kendskab
til fransk grammatik og at skærpe deres mundtlige
kompetencer.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
skriftligt formidle og redegøre for projektindholdet på en
professionel måde
mundtligt fremlægge 4. semesters projektet under hensyntagen
til den relevante målgruppe
kommunikere på et nogenlunde korrekt, flydende og nuanceret
fransk
anvende korrekt fagterminologi
diskutere gennemgåede temaer på en selvstændig måde
anvende telefonudtryk på fransk i praksis
redigere franske mails
redigere franske breve
Kursusindhold:
Marketing med fokus på terminologien og fransktalende
markeder
Litteraturhenvisninger:
Udleverede kopier og materiale på CampusNet
Bemærkninger:
Eksamen består i en mundtlig præsentation af 4. semesters projekt
samt en redegørelse for et emne behandlet af den studerende i en af
de tre obligatoriske opgaver afleveret i løbet af semesteret, på
baggrund af et skriftligt resumé udarbejdet af gruppen på fransk.
Resumeet afleveres efter aftale med underviseren. Omfang: Ca. to
sider pr. studerende.
Forudsætningen for deltagelse i eksamen er godkendelse af en række
obligatoriske opgaver, som afleveres løbende gennem
semesteret.