Projektarbejde i grupper á 3-4 studerende suppleret med fælles
præsentationsrunder af projektarbejde, gruppevis vejledning og
klasseundervisning med både eksterne og interne oplægsholdere efter
fast definerede milepæle.
Den studerende skal overordnet kunne dokumentere evne til på et
metodisk og analytisk grundlag at gennemføre en praksisnær og
kompleks problemløsning inden for uddannelsens overordnede formål.
Gennem projektarbejdet skal den studerende opnå færdighed i brug af
innovationsværktøjer gennem innovationsprocessens forskellige
faser.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Kortlægge, afgrænse og beskrive teknologiske problemer.
Analysere, diskutere og vurdere behovet for nye løsninger.
Vælge, anvende og redegøre for relevante teorier og
analysemetoder.
Anvende sociologisk, merkantil og teknisk viden og
forskningsresultater selvstændigt til praktiske
udviklingsopgaver.
Diskutere og vurdere de foreslåede løsningers
realiserbarhed.
Reflektere over etiske og moralske aspekter af de analyserede
problemer og foreslåede løsninger.
Planlægge, dokumentere og reflektere over egen
arbejdsproces.
Kommunikere nuanceret og præcist om teknologiske
problemstillinger, analyser og løsninger både mundtligt og
skriftligt.
Kursusindhold:
Der trækkes i videst muligt omfang på fagligheden fra de øvrige fag
på semesteret.