2013/2014

62033 Teknologi, Markedsføring og Innovation

Engelsk titel:

Technology, Marketing and Innovation

Sprog:

Point( ECTS )

5

Kursustype:

Diplomingeniør
 

Skemaplacering:

Efterår

Undervisningens placering:

Campus Ballerup

Undervisningsform:

Holdundervisning, workshops, eksterne indlæg, link til projektarbejde.

Kursets varighed:

13-uger

Eksamensplacering:

Særlig dag

Evalueringsform:

Bedømmelsesform:

Tidligere kursus:

PRTMI-U1

Overordnede kursusmål:

Formål:
At den studerende opnår et overordnede kendskab til nyeste teknologiske frembringelser, deres afledte innovationspotentiale samt den kontekst frembringelserne er tiltænkt. At den studerende opnår kendskab til forskellige markedsføringstyper samt deres anvendelse indenfor både nye teknologiske innovationer, samt i forbindelse med rebranding af eksisterende og kendte produkter.

Læringsmål:

En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Beskrive teknologiske frembringelsers påvirkning af eksisterende markeder
  • Identificerer innovationstyper i forhold til en teknologiers cyklus
  • Undersøge hvilke marketingtyper der vurderes bedst egnede til et givent produkt
  • Forstå nye teknologiske frembringelsers produktpotentialer
  • Identificere destruktive innovationers markedspåvirkninger
  • Forklare udvælgelsen af en given markedsføringsstrategi
  • Anvende viden om relevante teknologiers stade i forskellige sammenhænge
  • Relatere innovationsbehov til relevante teknologier
  • Udvælge marketingstype og strategi i forhold til en given opgave

Kursusindhold:

Teknologisk Innovation og Markedsføring.

Litteraturhenvisninger:

Innovation and Entrepreneurship af John Bessant & Joe Tidd
Udvalgte cases/rapporter.
Udvalgte artikler.

Kursusansvarlig:

Steen Mandsfelt Eriksen , steman@dtu.dk
Lynn Kahle , Ballerup Campus, rum A 2.02 A, Tlf. (+45) 3588 5229 , lyka@dtu.dk

Institut:

62 DTU Diplom

Tilmelding:

I CampusNet
Sidst opdateret: 02. december, 2013