at gennemføre et projekt hvor der løses en åbent formuleret opgave,
hvor der skal kombineres færdigheder og kompetancer som er opnået
igennem den teknologiske specialisering og den normative
retningskompetence,
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
opstille, designe, konstruere, vurdere og udvælge
løsningsforslag i form af overvågnings-, kortlæg-nings- eller
udforskningssystemer eller dele heraf, ved at kombinere
måleteknologier med forståel-se af storskalaprocesser og
–strukturer
gennemføre en større udviklingsopgave
analysere en heterogen problemstilling og opstille en præcis
kravspecifikation for den opgave der skal løses
gennemføre problem-, design- og implementerings-orienterede
analyser og gøre rede for fordele og ulemper ved alternative
løsninger
opstille en plan for hvordan en opgave løses til tiden med de
tilgængelige ressourcer
opsøge og analysere teknologier der kan komme på tale ved
løsning af den aktuelle opgave
begrunde valg af teknologier ud fra klart formulerede
præmisser
gennemføre et større udviklingsprojekt og lave en teknisk
dokumentation der sikrer at væsentlige begreber fra
problemstillingen er sporbare i implementeringen
præsentere resultater og analyser på en præcis og klar
form
Kursusindhold:
Det konkrete projekt og tema aftales af den studerende med en
projektvejleder efter eget valg i for-bindelse med
kursustilmeldingen
Bemærkninger:
Kurset er et rammekursus forbeholdt studerende ved
kandidatuddannelsen i Geofysik og Rumteknologi for at de kan
opfylde kravet til syntesekompetence inden for de generelle
retningskompetencer for uddannelsen
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Kontakt underviseren for information om hvorvidt dette kursus giver
den studerende mulighed for at lave eller forberede et projekt som
kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed,
klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk