2013/2014

02824 Forretningsmodeller for digitale medieteknologier

Engelsk titel:

Business models for digital media engineering

Sprog:

Point( ECTS )

5

Kursustype:

Kandidat
Kurset udbydes under åben uddannelse
 

Skemaplacering:

Juni

Undervisningens placering:

Campus Lyngby

Undervisningsform:

Forelæsninger og projektarbejde.

Kursets varighed:

3-uger

Evalueringsform:

Hjælpemidler:

Bedømmelsesform:

Anbefalede forudsætninger:

Overordnede kursusmål:

Det overordnede mål for kurset er at give et metodisk fundament for at udarbejde forretningsmodeller for digitalt medie indhold

Læringsmål:

En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Analysere forretningsmodeller for digitale medie produkter
  • Identificere og karakterisere mønstre i digital medie forretningsmodeller
  • Analysere værdikæder for at optimere indtægter
  • Analysere ressourcer for at minimere omkostninger
  • Anvende mønstre til at modellere værdier for et digitalt medie produkt
  • Evaluere strategiske perspektiver for at positionere et digitalt medie produkt
  • Designe forretningsmodeller for et digitalt medie produkt
  • Præsentere essentielle forretningsmodell komponenter i et digitalt medie produkt

Kursusindhold:

Kurset introducerer en række cases og API'er indenfor digitale medier, der bruges som fundament for at udarbejde forretningsmodeller for mediekoncepter. Agile metoder som effectuation og business model canvas anvendes til at identificere, udvikle samt argumentere for den valgte forretninglogik bag et innovativt digitalt medieprodukt.

Kursusansvarlig:

Peter Looms , polooms@gmail.com
Michael Kai Petersen , Bygning 321, rum 128, Tlf. (+45) 4525 5227 , mkai@dtu.dk

Institut:

01 Institut for Matematik og Computer Science

Tilmelding:

I CampusNet
Sidst opdateret: 02. maj, 2013