Det overordnede mål for kurset er at
kunne optimiere design af cross-media indhold i spil, apps og
social media interaktion i forhold til værdiskabende elementer i
forretningsmodeller.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Analysere og definere essentielle trends indenfor medie
konvergens
Identificere og karakterisere signifikante komponenter i
cross-media og deres indbyrdes sammenhænge
Anvende interessent og værdikæde analyse til at formulere
forretningsmæssige mål
Modellere value proposition for et prototype digital medie
produkt
Nedbryde en udviklingsproces for et givet produkt i
delkomponenter og milepæle
Anvende kvalitets- og risikostyring for udvikling af et
digitalt medie produkt
Vælge en strategi for produktion og distribution der afspejler
både produktet og dets brugere
Præsentere mål og rationale for et foreslået digitalt
indholdsprodukt
Kursusindhold:
Kurset giver de studerende et grundlag for at modellere relationer
i form af interessent og værdikædeanalyse for produkt-baseret
planlægning af digitalt medieindhold. Medie forretningsmodeller
samt udvikling af nye innovative koncepter analyseres udfra en
entrepreneurmæssig vinkel. De studerende har mulighed for at
fokusere projektarbejde i forhold til Venture Cup's Idea
Competition