2013/2014

02813 Innovation og digitale medier

Engelsk titel:

Innovation and digital media

Sprog:

Point( ECTS )

5

Kursustype:

Kandidat
Kurset udbydes under åben uddannelse
 

Skemaplacering:

E1A (man 8-12)

Undervisningens placering:

Campus Lyngby

Undervisningsform:

Forelæsninger og projektarbejde.

Kursets varighed:

13-uger

Evalueringsform:

Hjælpemidler:

Bedømmelsesform:

Overordnede kursusmål:

Det overordnede mål for kurset er at
kunne optimiere design af cross-media indhold i spil, apps og social media interaktion i forhold til værdiskabende elementer i forretningsmodeller.

Læringsmål:

En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Analysere og definere essentielle trends indenfor medie konvergens
  • Identificere og karakterisere signifikante komponenter i cross-media og deres indbyrdes sammenhænge
  • Anvende interessent og værdikæde analyse til at formulere forretningsmæssige mål
  • Modellere value proposition for et prototype digital medie produkt
  • Nedbryde en udviklingsproces for et givet produkt i delkomponenter og milepæle
  • Anvende kvalitets- og risikostyring for udvikling af et digitalt medie produkt
  • Vælge en strategi for produktion og distribution der afspejler både produktet og dets brugere
  • Præsentere mål og rationale for et foreslået digitalt indholdsprodukt

Kursusindhold:

Kurset giver de studerende et grundlag for at modellere relationer i form af interessent og værdikædeanalyse for produkt-baseret planlægning af digitalt medieindhold. Medie forretningsmodeller samt udvikling af nye innovative koncepter analyseres udfra en entrepreneurmæssig vinkel. De studerende har mulighed for at fokusere projektarbejde i forhold til Venture Cup's Idea Competition

Kursusansvarlig:

Peter Looms , polooms@gmail.com
Michael Kai Petersen , Bygning 321, rum 128, Tlf. (+45) 4525 5227 , mkai@dtu.dk

Institut:

01 Institut for Matematik og Computer Science

Tilmelding:

I CampusNet
Sidst opdateret: 02. maj, 2013